نگرانی از افزایش قتل در شیکاگو

پولیس شیکاگو  سال جاری میلادی را خشونت آمیز ترین سال در طی ۲۰ سال گذشته  برای ایالات ایلینوی عنوان کرده گفت: ۹۰ مورد قتل تنها در ماه اگوست امسال به ثبت رسیده است.

8a673df3-c9b1-4ce9-93a1-519c42f6d2e7

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مصرف مواد مخدر به ویژه کوکائین در شهر شیکاگو افزایش یافته است و از ابتدای امسال ۸۰۰ مورد قتل در این شهر به ثبت رسیده است.

“ادی جانسون” یکی از مقامات ارشد پولیس شیکاگو علت افزایش این قتل ها را فعالیت گروه های جنایتکار و همچنین قانون استفاده از سلاح خوانده و تاکید بر اصلاح قانون به شکلی که جنایتکاران نتوانند آزادانه با سلاح در سرک ها تاخت و تاز نمایند کرد.

پولیس اعلام کرد اکثر مناطق سیاهپوست و فقیر نشین که پنج منطقه در جنوب و غرب شیکاگو است مورد خشونت قرار می گیرد و اکثر این قتل ها توسط مجرمانی است که به دلایل مختلف پایشان به زندان ها کشیده شده است.

تحقیق دانشگاه شیکاگو درباره قتل های سال ۲۰۱۵ نشان می دهد که ۴۰ درصد کسانی که در این سال دستگیر شده اند، سابقه جرمی با اسلحه را داشته اند.

اداره پولیس و “رام امانوئل” شاروال شیکاگو، ضعف قانون را علت ازدیاد قتل ها میدانند اما، شماری از فعالان و سیاستمداران می‌گویند تا زمانی که مقامات فدرال، ایالتی و محلی در محلاتِ خشونت‌زده زمینه ایجاد شغل ها و دیگر فرصت‌ها را فراهم نکند، این مسئله به همین حالت باقی خواهد ماند.

“جسی جکسون” کشیش و رهبر جنبش حقوق مدنی روز پنجشنبه از رئیس جمهور این کشور خواست تا به شیکاگو سفر نموده و برای اوضاع این شهر یک راه حل پیدا کند.

وی تاکید کرد که تنها توجه به کشتار های جمعی مهم نیست و باید مسئله سلاح کاملا حل شود.

Author

About Author