نظام کنونی افغانستان به دیموکراسی معتقد نیست

شب جمعه (۹قوس) به هواپیمایی که عطامحمد نور والی بلخ و باتور دوستم رییس شورای مرکزی حزب جنبش را از مزار شریف به کندهار انتقال می‌داد، اجازه‌ی پرواز داده نشد  و استاد عطا محمد نور و حزب جنبش ملی  “رهبری حکومت” را به جلوگیری از سفر شان به کندهار متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه استاد عطا محمد نور در یک نوار تصویری گفته است « این کار را خلاف اخلاق، قانون و منافع ملی کشور است.»

اما ریاست جمهوری تا کنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.

این درحالیست که اداره‌‌ی مستقل هوانوردی ملکی افغانستان گفته است که به این هواپیما از طرف نیروهای حمایت قاطع مستقر در میدان هوای کندهار اجازه‌ی پرواز داده نشده است.

در نشست لوی کندهار نزدیک به ۸۰عضور شورای ملی و شماری از چهره‌های سیاسی و منتقدان حکومت به شمول رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی کشور حضور دارند.

همچنان شماری از اعضای ولسی جرگه و اشتراک کننده‌های شورای لوی کندهار هشدار داده‌اند که اگر طیاره والی بلخ و همراهانش تا ۱۲ ساعت دیگر اجازه پرواز را به این ولایت نیابد، عواقب خوب را در پی نخواهد داشت.

این در حالیست که بشیراحمد تینج به خبرگزاری خاورمیانه گفت: نظام کنونی بخاطر سرکوب آزادی بیان، دموکراسی، خفه کردن صدای عدالت خواهی و آمدن اصلاحات کوشش می کند که انحصار طلبی و استبداد دوام پیدا کند، هیچ کسی را در عرصه رهبری و تقسیم عادلانه صلاحیت ها شریک نمی سازد و به دموکراسی معتقد نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *