نشست بی نتیجه مجلس در مورد فرمان تقنینی رئیس جمهور

نشست عمومی مجلس نماینده گان در مورد تصمیم بالای فرمان تفنینی رئیس جمهور در مورد اصلاحات انتخاباتی، بی نتیجه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نشست امروز (۲۲جوزا) به صورت بی سابقه ای شاهد حضور شمار زیادی از نماینده گان بود؛ اما نتیجه ای در پی نداشت.

در این نشست، فرمان تفنینی رئیس جمهور در مورد اصلاحات انتخاباتی مورد بحث قرار گرفت که بعد از تنش زیاد میان نماینده گان به نتیجه ای دست نیافت.

هرچند کمیسیون عدلی و قضایی که به صورت اختصاصی فرمان را مورد بحث قرار داده بود از یک مورد اختلاف در فرمان تقنینی خبر می داد؛ اما نماینده گان اختلافات زیادی داشتند.

 

شماری از نماینده گان معتقد بودند که این فرمان از سوی شماری به چالش کشیده می شود که در دوره بعدی موفق به رای اعتماد مردم نشده و با ایجاد مشکل در تائید فرمان تفنینی، خواهان ادامه کارشان در مجلس هستند.

تنش های نماینده گان در این رابطه بالا گرفته بود که رئیس مجلس در فیصله نهایی گفت که این فرمان در جلسه مشترک که فردا برگزار می شود، مورد بحث قرار گرفته و روز دوشنبه به مجلس ارائه خواهد شد.

با این حساب، فرمان تفنینی در مورد اصلاحات انتخاباتی دو روز دیگر به تعویق افتاد و هنوز معلوم نیست که روز دوشنبه این فرمان مورد تائید قرار خواهد گرفت یا نه؟

اصلاحات انتخاباتی یکی از وعده های حکومت برای انتخابات شفاف است؛ اما عدم تائید این فرمان باعث خواهد شد تا زمان انتخابات نیز مشخص نشده و هیچ زمینه ای برای برگزاری یک انتخابات شفاف وجود نداشته باشد.

Author

About Author