عبدالله صالح، خواستار تحریم کارشکنان صلح یمن شد

Schmitz_Saleh Last Stand_RTR37FNSرئیس جمهور پیشین یمن مذاکرات صلح در کویت را وقت کشی اعلام کرده و دولت مستعفی یمن را مسوول کارشکنی در روند مذاکرات دانست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن در بیست ششمین سالروز وحدت یمن، از سازمان ملل خواست به موفقیت مذاکرات کویت کمک و تحریم‌هایی را علیه کسانی که به کارشکنی در مذاکرات صلح یمن می‌پردازند اعمال کند.

وی همچنین از سازمان ملل خواست تا کسانی را که از قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت به عنوان بهانه‌ای برای تعلل ورزیدن و وقت کشی در مذاکرات استفاده می‌کنند؛ مجازات کند.

این در حالی است که هیئت دولت مستعفی یمن از هیئت صنعا خواسته بود تا کتبا تعهد خود را نسبت به قطعنامه‌ای که مشروعیت عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن را تأیید می‌کند، اعلام نمایند.

به گفته رئیس جمهور پیشین یمن، این قطعنامه بین المللی با جنگ علیه این کشور و محاصره ۲۷ میلیون یمنی مشروعیت خود را از دست داده است.

به باور صالح کسی که با استناد به این قطعنامه ادعای مشروعیت می‌کند در توهم به سر می‌برد.

وی گفت: مردم یمن صاحب مشروعیت و منبع و سرچشمه آن هستند. این چیزی است که بر هادی که مردم او را تنها برای مدت دو سال انتخاب کردند منطبق است. اگر هم مشروعیتی در کار باشد متعلق به دولتی است که خالد بحاح (نخست‌وزیر مستعفی یمن که از سوی منصورهادی برکنار شد) ریاست آن را برعهده دارد؛ چراکه این دولت از رأی اعتماد نمایندگان مردم در پارلمان برخوردار است.

صالح تأکید کرد: هادی با هم‌پیمانی دیگر گروه‌های سیاسی از جمله حوثی‌ ها بر کشور حکمرانی کرد اما بعدا استعفایش را تقدیم کرد و به عدن رفت و پایتخت و حکومت را برای آن‌ها گذاشت. پس از رفتن منصورهادی از صنعا آنها اکنون قدرت فعالی هستند.

Author

About Author