نخست‌وزیر عراق۴ وزارتخانه را منحل و شش وزارتخانه را ادغام کرد

حیدرالعبادی

حیدرالعبادی
حیدرالعبادی

نخست‌وزیر عراق در ادامه اقدامات اصلاحاتی خود در ساختار اداری و مبارزه با فساد، ۴ وزارتخانه را منحل و شش وزارتخانه را ادغام کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر اطلاع‌رسانی حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که بر اساس مصالح عمومی کشور و با استناد به ماده ۷۸ قانون اساسی و بنا بر تفویض پارلمان، مناصب برخی معاونان نخست‌وزیر لغو شد.

بر اساس این بیانیه، حیدر العبادی سمت‌های وزیر حقوق بشر، وزیر مشاور در امور زنان، وزیر مشاور در امور ولایت ها و وزیر مشاور در امور پارلمان را حذف کرد.

بر این اساس،‌ همچنین وزارت علوم و فناوری در وزارت تحصیلات عالی و پژوهش علمی، وزارت شهرداری‌ها در وزارت عمران و مسکن و وزارت گردشگری و آثار باستانی در وزارت فرهنگ ادغام شده است.

دفتر اطلاع‌رسانی العبادی اعلام کرد که شورای وزیران اقدام‌های لازم را برای اجرای این تصمیمات پیگیری می‌کند.

نخست‌وزیر عراق با حمایت مجلس، افکار عمومی و مراجع این کشور اخیرا طرح اصلاحات سیاسی و اداری را به اجرا گذاشته است که هدف اساسی آن ریشه‌کنی فساد اداری و مقابله با طائفه‌گرایی در تقسیم مناصب و پست‌های اداری است.

العبادی درچارچوب اقدام‌های اصلاحی خود که به مشت آهنین معروف شده، هفته گذشته برخی پست‌های مهم از جمله معاونت‌های رئیس‌جمهوری را حذف کرد. همچنین نخست‌وزیر عراق در چارچوب ادامه اجرای بسته اصلاحاتی خود دبیرکل کابینه و معاونانش را برکنار کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه، در مجموع با لغو ۱۱ پست وزارتی و حذف چهار وزارتخانه، تعداد اعضای هیأت دولت عراق از ۳۳ نفر به ۲۲ نفر کاهش پیدا کرده است.

Author

About Author