بازداشت ۴ تروریست در ولایت هرات

kdkdkd-300x228چهارتن از هراس‌افگنان که دست به فعالیت‌های تروریستی در ولایت هرات می‌زدند و با طالبان هم‌کاری می‌کردند در عملیات‌های جداگانۀ نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبرنامه ای از سوی ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان در دسترس خبرگزاری خاورمیانه، قرار گرفته است ذکر شده است که ملا غوث الدین، یک تن از اعضای طالبان که مصروف جمع آوری عشر و ذکات از بازرگانان و شهروندان ولسوالی رباط سنگی بود در این ولسوالی بازداشت شده‌است.

همچنان دوتن از صرافان به نام‌های عبدالغنی و محمد که باشنده‌گان ولسوالی شیندند و مصروف کمک مالی و اجرای حواله‌های پولی طالبان بودند نیز بازداشت گردیده‌اند.

این دوتن تصمیم داشته‌اند تا دو صد و ۹۴ هزار کلدار پاکستانی را به ملا جمیل، ولسوال نام‌نهاد طالبان در ولسوالی شیندند تسلیم کنند که پیش از آن بازداشت شده‌اند.

این در حالیست که ریاست امنیت ملی می‌گوید که از ایجاد یک تونل در زندان ولایت هرات به خاطر فرار زندانیان این زندان نیز جلوگیری شده‌است.

قرار بوده تا در فاصلۀ چندمتری این زندان تونلی کنده شود اما نیروهای امنیت ملی از آن جلوگیری و یک تن به نام غلام نبی را در پیوند به آن بازداشت کرده‌اند.

در همین حال دو تن از باشنده گان ولایت فاریاب را که در مسیر شاهراه هرات بادغیس در مربوطات ولسوالی کرخ ولایت هرات توسط افراد مسلح طالبان اختطاف شده بودند از قید تروریستان رها و به خانواده های شان سپرده شده است.

Author

About Author