نتایج بررسی حادثه شفاخانه سردار محمد داود

هیئت رسیده گی و بررسی حادثه حمله خونبار بر شفاخانه ۴۰۰ بستر سردار محمد داودخان، نتایج ابتدایی خود از این حمله را در حالی ارائه کرد که هیچ بحث تازه و قابل توجهی به دنبال نداشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هلال الدین هلال معین وزارت دفاع ملی در امور کشف و استخبارات استراتیژیک که ریاست هیئت بررسی رویداد را به عهده داشت، امروز (۲۵حوت) در نشست خبری نتایج ابتدایی این حمله را بازگو کرد.

وی در ابتدا گفت که شمار زخمیان حمله بر شفاخانه سردار محمد داودخان به ۳۱ تن رسیده و نزدیک به ۵۰ تن نیز به شمول زنان و کودکان جان باختند.

هلال اظهار داشت که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این حمله از پیش انجام شده باشد، دریافت نشده است.

به گفته وی، این حمله در بیرون از کشور طراحی شده و پنج مهاجم در آن نقش داشته اند که در ابتدا یک تن در مقابل دروازه خود را انفجار داده و چهار تن دیگر داخل شفاخانه شده و حمله را آغاز کردند.

رئیس هئیت بررسی حادثه شفاخانه سردار محمد داود اظهار داشت که تحقیقات نشان می دهد که مهاجمان سلاح و بم دستی داشتند و کارمندان شفاخانه را توسط برچه نیز به قتل رسانده اند.

بر اساس گفته های وی، تحقیقات ثابت ساخته است که ۲۴ تن در حمله بر شفاخانۀ سردار محمد داود به غفلت وظیفوی متهم شده اند.

در حالی که شاهدان عینی در گفتگو با رسانه ها گفته اند که صدای شماری از مهاجمین را به خوبی شناسایی کرده اند؛ اما هلال می گوید؛ هیچ سندی وجود ندارد که داکتر یا داکتران شفاخانه در این حمله دست داشته باشند.

این در حالی است که گفته می شود یک داکتر به نام شاکر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده و تحت تحقیق قرار دارد.

با این حال نتیجه این تحقیقات معلومات و اسنادی نیست که شاهدان عینی و زخمی های این رویداد بازگو کرده اند و خانواده قربانیان این رویداد خونین انتظار دارند که عاملین این رویداد به پنجه قانون سپرده شوند.

نتایجی که هیئت بررسی اعلام کرده است، موضوعاتی است که در لحظاتی بعد از حمله نیز بازگو شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *