نتانیاهو: هیتلر قصد نابودی یهودیان را نداشت

چرا نتانیاهو بر طبل ایران هراسی می کوبد؟زاهاوا گالعون رهبر حزب «مرتص» و از اعضای چپ گرای کنست، نتانیاهو را متهم نمود که در سخنرانی خود در حضور کنگره صهیونیست،جنایات آدولف هیتلر را کم رنگ جلوه داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گالعون با استناد به سخنان نتانیاهو و به نقل از وی، گفت: هیتلر در زمان خود قصد نابودی یهودیان را نداشت، بلکه می خواست آنها را تبعید کند و مفتی اعظم بیت المقدس که با نازی ها همکاری می نمود، نزد هیتلر رفت و اظهار داشت، اگر یهودیان را تبعید کنی، آنها به اینجا (سرزمین های اشغالی)خواهند آمد. هیتلر از وی پرسید: حالا باید با یهودیان چه کنیم؟ و آن مفتی به وی پاسخ داد : آنها را بسوزان.

گالعون همچنین در واکنش به سخنرانی«یورگ هایدر»، رهبر راستگرایان اتریش در صفحه فیس بوک خود نوشت:« این سخنرانی، متعلق به یورگ هایدرنیست، کسی که همواره به انکارکنندگان هلوکاست پیوسته و وقوع این واقعه را مردود می داند».

وی همچنین در واکنش به نوشته های محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود:« این سخنرانی بخشی از رسالۀ دکترای ابومازن نیست. کسی که هولوکاست را انکار میکند. این مطالب یک نقل قول از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ناتوان و نالایق اسرائیل است که دیروز از پشت تریبون کنگره صهیونیست، شنیده شد. این امر غیر باور است.»

گالعون با نقل قول مجدد از نتانیاهو نوشت:« هیتلر قصد نابودی یهودیان را نداشت. این مرد (نتانیاهو) تا کجا قصد دارد خود را در چنین دوزخی از حقارت و پستی، غرق نماید. نگاه کنید که او چگونه ملت ما را بی اعتبار کرده من از رفتار های شما آقای نخست وزیر، شرمسارم این نخست وزیر مایه ننگ این ملت است».

Author

About Author