نام هفت نامزد از لیست انتخابات حذف شد

کمیسیون شکایات انتخاباتی با حذف نام هفت نامزد از لیست انتخابات مجلس نماینده گان اظهار داشت که تا زمان اعلام نتایج، احتمال حذف شمار دیگری از نامزدان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نام هفت نامزد انتخابات مجلس نماینده گان به دلیل عدم استعفا از وظیفه دولتی، سن غیرقانونی، حبس و تابعیت بیگانه امروز (۲۶میزان) از لیست انتخابات حذف شد.

علی رضا روحانی، سخنگو و عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی در نشست خبری اظهار داشت که شماری از نامزدان به دلیل تخلفات از لیست حذف شدند.

به گفته وی، روهینا ولى زى از ولایت میدان وردک به علت ندادن استعفاى به موقع از وظیفه دولتی،  عبدالکریم شفق از ولایت فراه به علت محکومیت به حبس، حبیب الله غوریانى از ولایت هرات به علت محکومیت به حبس بیش از ده سال، احمدشاه سادات الحسینى از ولایت هرات به علت داشتن تابعیت ایران که با تغییر نام و تابعیت افغانستان، خود را نامزد انتخابات کرده، عبدالله ساحل از ولایت کندز به علت عدم استعفای به موقع از وظیفه، غلام نبى ساقى از ولایت غور به علت عدم استعفای به موقع از وظیفه و سمیرا خیرخواه از ولایت بلخ به علت عدم داشتن سن قانونى نامزدى انتخابات به تازه گی از لیست انتخابات حذف شدند.

روحانی اظهار داشت که آرای این افراد برای نتیجه انتخابات حساب نشده و حق حضور در اتنخابات را نیز ندارند.

در عین حال، وی با تاکید بر اصل شفافیت انتخابات افزود که کمیسیون رسیده گی به شکایات انتخاباتی همواره بر برگزاری انتخابات به موقع تاکید کرده و خوشحال است که انتخابات به وقت اعلام شده برگزار می شود.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی تصریح کرد که عکسبرداری و فلمبرداری در زمان رای دادن تخلف است و با متخلفین برخورد خواهد شد.

در عین حال، وی تاکید کرد که تا آخرین لحظه اعلام نتایج انتخابات و بعد از بررسی های صورت گرفته، احتمال خروج نام نامزدان از سوی کمیسیون وجود دارد.

گفتنی است که دو روز بعد (۲۸میزان) انتخابات مجلس نماینده گان در سراسر کشور به غیر از ولایت غزنی برگزار می شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *