نامه شورای عالی انقلاب یمن، به سازمان ملل برای توقف تجاوز به این کشور

YEMEN-CONFLICTشورای عالی انقلاب یمن در نامه ای به سازمان ملل متحد خواستار توقف فوری تجاوز نظامی به این کشور شد.

با گذشت بیش از ده ماه از آغاز دخالت نظامی کشورهای موسوم به ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در یمن، و کشته شدن هزاران تن در حملات هوایی ائتلاف، اوضاع انسانی در یمن در سایه ی حصار شدید تحمیل شده بر این کشور رو به وخامت می گذارد. شورای عالی انقلاب یمن در نامه ای خطاب به شورای امنیت سازمان ملل با شرح واقعیت های حاکم بر اوضاع انسانی، اقتصادی، سیاسی و نظامی در یمن، خواستار رسیدگی فوری سازمان ملل متحد و پایان یافتن تجاوز نظامی علیه این کشور شد.

در متن این نامه، با اشاره به کشتار هزاران نفری مردم یمن در پی بمباران تصادفی جنگنده های ائتلاف عربی، تأکید شده است در صورت ادامه ی حملات عربستان سعودی تمامی زیرساخت های یمن به طور کامل نابود خواهند شد. در بند اول نامه شورای عالی انقلاب یمن آمده است: «تحمیل محاصره ی زمینی، هوایی و دریایی، بر سختی ها مردم یمن افزوده است. تجاوزگران با هدف قرار دادن پل ها، راه های مواصلاتی و بندر های یمن و در صدر آن بندر الحدیده که تنها بندر مورد قبول سازمان ملل برای وارد کردن کمک های انسانی بوده است، راه های ممکن برای دریافت کمک های انسانی به ملت یمن را مسدود کرده اند.»

همچنین در ادامه ی این نامه که مورخ ۱۶ فبروری به شورای امنیت سازمان ملل متحد تقدیم گردید، به افزایش تهدیدات گروهک های تروریستی همراه با هدف قرار گرفتن بنیادهای امنیتی یمن توسط تجاوزگران سعودی تأکید شده است. این در حالی است که در بندهای دیگر به شرایط اقتصادی و سیاسی وخیم ناشی از دخالت های بی وقفه ی کشورهای موسوم به ائتلاف عربی و رهبری مرکزی آن در واشنگتن اشاره گردید.

شورای عالی انقلاب یمن در پایان نامه خواستار پایان یافتن تجاوز نظامی غیر قانونی علیه یمن گردیده و جامعه جهانی را به تحرک سریع برای جلوگیری از عواقب فاجعه آمیز ادامه تجاوز نظامی، آغاز تحقیقات مربوط به جنایات جنگی ائتلاف عربی توسط دیوان بین‌ المللی کیفری و معرفی عاملان به محاکم جهانی فراخواند.

Author

About Author