میلیون ها نفر پشت “دوستم” ایستاده اند/ ما در قندهار هم نفوذ داریم

استاد محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی در گردهمایی حمایت از ائتلاف «نجات افغانستان» امروز در بلخ گفت: امروز تمام مردم افغانستان با ما متحد شده اند و ما حتی در قندهار هم نفوذ داریم.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی افزود ضرورت تشکیل ائتلاف نجات افغانستان از هر زمانی در این شرایط محسوس تر است؛ برای آنکه آنچه مردم افغانستان از انتخابات گذشته امیدوار بودند به دست نیاوردند.

او تاکید کرد مردم در سومین دور انتخابات ریاست جمهوری به صحنه آمدند و رای دادند تا سرنوشت خود را تعیین کنند اما رای های ناپاک و صندوق های گوسفندی اعتبار داده شد و رای مردم را نادیده گرفتند.

استاد محقق گفت: حکومت وحدت ملی به این معنا بود که رای های هر دو طرف اعتبار داده شود و هر دو جریان انتخاباتی مشارک مساوی داشته باشد؛ با این امید و ضمانت دنیا ما حکومت را قبول کردیم اما با کمال تاسف کم کم تبعیض ها و ظلم ها آغاز گردید.

معاون دوم ریاست اجرایی افزود: در قدم اول وزارتخانه ها به شکل تقریبا عادلانه تقسیم شد اما به مرور زمان صلاحیت تیم مقابل ارگ کم گردید.

وی تصریح کرد: قانون حکومت ائتلافی این است که هر تصمیمی باید با مشورت هر دو طرف انجام شود اما انحصار طلبی ها به وجود آمد و رئیس اجرائیه ماه ها برای یک ملاقات انتظار می کشید؛ بعضی وزارتخانه ها را کنار گذاشتند و بدون اطلاع ریاست اجرائیه به حالت تعلیق درآمد و حتی مخالفت عبدالله عبدالله هم اثر نداشت و صلاحیت وزارتخانه ها به قدری تقلیل شد که یک وزیر صلاحیت تعیین یک مامور را هم ندارد.

آقای محقق در ادامه خاطرنشان کرد که پایه های کج حکومت را راست می کنیم، طرف ما ریاست اجرایی نیست بل حلقه‌ی کوچک چهار تا پنج‌نفری ارگ است.

وی خطاب به حکومت تاکید کرد که مسوولان امنیتی بی کفایت تان را بدور بندازید.

استاد محقق می گوید دوستان بین المللی ما باید بدانند، آن‌چنانی‌که در ۱۵ سال گذشته از حضور شما حمایت کردیم، باز هم حمایت می‌کنیم اما پول‌های تان نباید بی‌جا به مصرف برسد، امروز پول‌های شما به هدر می روند و بخاطر تقویت تعصبات قومی و برتری جویی‌ها به مصرف می‌رسد.

او خاطرنشان کرد که ما از خون جوانان مان در رستاخییز تغییر هرگز نمی‌گذریم و آنانیکه قومی برخورد می کنند برای شان مرگ می فرستیم و کمیسیون اصلاحات اداری بدست یک فرد انحصار شده است.

معاون دوم ریاست اجرایی می گوید خون مردم را در زمین نمی گذاریم و شهادت شهروندان قابل بخشش نیست و در برابر ارگ نیشنان ایستادگی می کنیم، ما استوار و مستحکم برای راست کردن پایه های لرزان حکومت به پیش می رویم.

آقای محقق گفت: ارگ حتا در میان قوم پشتون نفاق افگنی می‌کند، ما حضور معاون اول ریاست جمهوری را بدون قید و شرط در کابل و در وظیفه‌ اصلی‌ اش می‌ خواهیم و بخاطر تطبیق اعلامیه جمعیت اسلامی مردانه وار ایستادگی می کنیم.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *