مولوی انصاری به دنبال چیست؟

در روزهای اخیر یک مولوی در گازرگاه هرات به چهره رسانه های اجتماعی فضایی و حقیقی تبدیل شده است.

مولوی مجیب الرحمان انصاری، امام مسجد گازرگاه شهر هرات با ایجاد مرکز امر به معروف و نهی از منکر، فعالیت های خود را آغاز کرد و در اولین اقدام، بنرها و تابلوهایی در مورد حجاب و زنان در سطح شهر هرات نصب کرد.

نوشته های روی بنر و تابلوها، واکنش های زیادی به همراه داشت.

عده ای، مولانا انصاری را “زن ستیز” و مانع آزادی های آنان عنوان کرده و به مخالفت با افکار و گفته های وی برخاستند.

وی برای آوردن اصلاحاتی که خودش به آنها معتقد بود، گفت که “من منتظر عملکرد قانون نمیمانم و خودم دست به کار خواهم شد.”
برخی می گویند که مولانا انصاری میخواهد عقایدش را به زور به مردم و شاید مردان توجیه کرده و بقبولاند.

در این شرایط و با موجودیت ریاست حج و اوقاف، شاید ایجاد مرکز امر به معروف و نهی از منکر انصاری، به صورت غیر مستقیم اعلان حکومت منطقوی و موازی باشد و می تواند به اغتشاش های احساسی دامن بزند.

متین از شهروندان هرات گفته است: “باید از تند روی و افراطیت جلوگیری شود، در غیر آن شهر هرات به سمت یک منجلاب عمیقی از عقبگرد فرو خواهد رفت.”
وی می گوید که مولوی انصاری، به صورت علنی در کنار قوه قضایه و محکمه یک ارگان موازی ایجاد کرد و صریح به شعارهای تفرقه افگنانه ای قومی و مذهبی دامن میزند.”

باید مولانا انصاری بداند که وظیفه اجرای حدود به دوش حاکم شرع و یا نایب وی (قاضی) می باشد و هیچ کسی نمی تواند به بهانه حدود و یا قصاص به انتقام جویی برخیزد.

این در حالی است که مولانا انصاری در نشست خبری خود، خبرنگاران دختر و زن را اجازه حضور در نشست خبری نداد گفت که زن باید در خانه بنشیند.

در همین حال، شماری از زنان، فعالین مدنی و اعضای سازمان‌های اجتماعی هرات در دیدار با عبدالقیوم رحیمی والی این ولایت دیدار و جلوگیری از رشد افراط‌گرایی در این ولایت را جدی خواندند.

این زنان برخوردهای سلیقه‌ای با زنان را مغایر با قوانین نافذ در کشور عنوان کردند و خواهان برخورد با عوامل توهین به زنان شدند.

در عین حال، والی هرات نیز جدی‌ترین اولویت کاری خود را حمایت از زنان عنوان کرد و بخاطر جلوگیری از خشونت علیه زنان و تحقق خواست‌های شان نیز قول همکاری داد.

با این حال باید دید که مولانا انصاری که عکسهایی مشابه با بن لادن، ابوبکر البغدادی و دیگر رهبران طالبان می گیرد، در اصل به دنبال چه است؟

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *