مقامات آلمان خواستار دلایل قانع کننده اخراج مهاحرین افغان شدند

پس از اخراج گروه دیگری از پناهجویان رد شده افغان از آلمان، شماری از مقامات و نهاد ها در این کشور از این اقدام حکومت فدرال انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «دیتر لاورینگر» وزیر عدلیه ایالت تورینگن از حزب سبز ها خواستار ارایه دلایل قانع کننده برای اخراج مهاجرین افغان از جانب اداره فدرال آلمان شده است.

لاورینگر، با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل متحد، به رسانه آلمانی “بایرن ۲” تأکید کرده است که «وقتی می بینید در افغانستان در سال ۲۰۱۶ شمار قربانیان ملکی به حد بی‌سابقه ای بلند بود، پس این کشور به هیچ صورت نمی‌تواند یک کشور مبداء امن باشد».

لاورینگر از توماس دیمیزیر وزیر داخلۀ آلمان فدرال خواسته است که بگوید چگونه شمار زیاد گزارش های بین المللی در مورد افغانستان می‌تواند غلط باشد.

وزیر عدلیۀ تورینگن افزوده است «ما تصمیم ادارۀ فدرال را به دیدۀ انتقادی می‌نگریم و خواهان دلایل قانع کننده برای بازگرداندن افغان ها به وطن شان هستیم».
او همچنان یادآور شده است: «این ادعا که گویا مناطق امن در این کشور وجود دارد، بدون ثبوت برای ما قانع کننده نیست.»

پیش از این «بوریس پیستوریوس» وزیر داخلۀ ایالت نیدرزاکسن و همچنان بیربیل کوفلر نمایندۀ حکومت آلمان در امور حقوق بشر در وزارت خارجۀ این کشور نیز از اخراج گروهی پناهجویان رد شدۀ افغان انتقاد کرده بودند.

کوفلر خواستار متوقف ساختن فوری اخراج افغان ها به وطن شان شد.

توماس دیمیزیر تا حال چندین بار گفته است که در افغانستان مناطق امن وجود دارند. او در اکتوبر سال گذشته توافقنامه ای را در مورد بازگرداندن پناهجویان رد شدۀ افغان به وطن شان با حکومت افغانستان عقد کرد.

این توافقنامه زمینۀ اخراج گروهی پناهجویان رد شدۀ افغان را فراهم ساخته است. همان بود که در دسمبر گذشته اولین گروه ۳۴ نفری افغان‌ها به افغانستان بازگردانده شدند.

این در حالیست که دیروز ۱۸ تن دیگر از مهاجرین افغان که درخواست پناهندگی شان در آٖلمان پذیرفته نشده بود با هواپیما به کابل فرستاده شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *