معرفی نامزد جدید وزارت امور داخله

دگر-جنرال-تاج-محمد-جاهد-قوماندان-قل-اردوی-207-ظفر-درحوزه-غرب-کشورریاست جمهوری کشور اعلام کرد بر اساس حکم محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان تاج محمد جاهد به حیث نامزد وزارت امور داخله و فرید حمیدی به حیث نامزد در پست دادستانی کل افغانستان تعیین گردیدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در خبرنامه انتشار یافته این ریاست آمده است، وزارت امور پارلمانی در این زمینه موظف گردیده تا بر اساس احکام قانون اساسی نامزدان مذکور را جهت کسب رأی اعتماد به ولسی جرگۀ شورای ملی معرفی نماید.

رئیس جمهور غنی تقرر جنرال عبدالرحمان رحمان را به صفت معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله منظور کرد. همچنان نورالحق علومی وزیر قبلی امورداخله به حیث سفیر افغانستان در هالند معرفی شده است.

دگر جنرال تاج محمد جاهد تا اکنون مسئولیت قوماندانی قول اردوی ۲۰۷ ظفر در زون غرب را به عهده دارد و دارای تحصیلات عالی نظامی به سطح لیسانس از حربی پوهنتون می باشد.

وی در حدود ۲۲ سال در بخش های مختلف نظامی در کشور به انجام وظیفه پرداخته است.

همچنان محمد فرید حمیدی لیسانس اولی خویش را در علوم جنائی از اکادمی پولیس و لیسانس دومی را در حقوق و علوم سیاسی از پوهنتون کابل بدست آورده است.

وی یک سند ماستری را در بخش حقوق جزا از پوهنتون آزاد اسلامی گرفته و سند ماستری دوم اش را در اداره عامه از پوهنتون هارورد ایالات متحدۀ امریکا دریافت می کند.

 

Author

About Author