مراسم فاتحه خوانی سید حسین انوری برگزار شد

مراسم فاتحه خوانی سید حسین انوری، رهبر پیشین جهادی و حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان با حضور پرشور مقام های دولتی، نماینده گان شورای ملی و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

IMG_6495

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، مراسم فاتحه خوانی انوری، امروز (۲۱سرطان) در حسینیه بزرگ خاتم النبیین (ص) کابل برگزار شد.

در این مراسم شماری از مقام های دولتی، رهبران جهادی، جوانان، کهنسالان، مرد و زن حضور چشمگیری داشتند و به روح سید حسین انوری اتحاف دعا نمودند.

از جمله اشتراک کننده گان دولتی در این مراسم می توان به داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی، سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین، سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی، اسدالله ضمیر، وزیر زراعت نام برده که در کنار رهبران جهادی از جمله کریم خلیلی، استاد حاجی محمد محقق، صادق مدبر، عبدالهادی ارغندیوال و شمار دیگری از رهبران جهادی یاد کرد.

در کنار اقشار مختلف مردم، حضور روحانیون و علما از جمله آیت الله محسنی، آیت الله ساجدی بر شکوه این مراسم افزوده بود و حضور خیل عظیمی از نیروهای امنیتی نیز به چشم می آمد.

IMG_6450

از سوی دیگر، شماری از رهبران جهادی و مقام های عالی رتبه پیام تسلیت ارسال کرده و در پیام های خود سید حسین انوری را از جمله پیشروان و رهبران عمده جهادی در مبارزه با ارتش سرخ شوروی و رژیم طالبان مسلح یاد کردند.

در این پیام ها آمده بود که انوری نقش مهمی در تشکیل حکومت های انتقالی و موقت داشته و وظایف مهمی در بدنه حکومت های گذشته ایفا کرده است.

از انوری به عنوان فریادگر جهاد نیز یاد می کنند؛ سید حسین انوری به تاریخ ۱۵ سرطان ۱۳۹۵ به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های کشور هند داعی اجل را لبیک گفت.

وی در مراسم باشکوهی با حضور شماری از مقام های عالی رتبه دولتی در تپه اسکارت در ناحیه ششم شهر کابل به خاک سپرده شد.

Author

About Author