مراسم بزرگداشت از چهلمین روز شهدای کابل در تهران برگزار شد

14139036_1159342984126820_512042385_oمراسم بزرگداشت از چهلمین روز شهادت شهدای دهمزنگ کابل، عصر روز پنجشنبه به همت اداره کل امور اتباع و مهاجرین در تهران، شورای هماهنگی هیئات مذهبی مهاجرین و دارالقرآن محمد امین (ص) در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این مراسم «محسن همدانی» مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران  ضمن ابراز تاسف و همدردی با خانواده های شهدا اظهار داشت: ما هم در جمهوری اسلامی ایران طی سالهای متمادی جنگ تحمیلی و همچنین عملیات های خرابکارانه گروه های تروریستی در طول سالهای پس از انقلاب، شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و این راه نموده ایم.

وی افزود : ما امیدواریم هرگز شاهد فجایع تروریستی در افغانستان نباشیم و این مهم نیازمند همت جوانان افغانستان است که با تحصیل و آمادگی کامل به وطن خود بازگردند و امور را به دست بگیرند.

مدیر کل اداره امور اتباع تصریح کرد : امنیت یک پدیده اکتسابی است و باید با همت و تلاش تک تک مردم بدست آید و شما مهاجرین گرامی می توانید با اتحاد و انسجام زمینه امنیت در افغانستان را بوجود آورید.

همدانی ادامه داد: علمای شیعه و سنی می توانند وحدت و همدلی را بین مردم به وجود آورده و در آبادانی کشور خود موثر باشند. مردم افغانستان خصوصا مهاجرین اختلافات را کنار بگذارند و در حل مشکلات یکدیگر کوشا باشند و نگذارند دشمنان با هر چهره ای به داخل صفوفتان رخنه کنند.

همدانی تاکید کرد: ما همواره به فکر ملت برادر و مظلوم خود در افغانستان هستیم و درد و رنج و مصائب شما، ما را آزرده خاطر می کند. ما همواره از خدا می خواهیم حکومت افغانستان بتواند نظم و امنیت و آرامش را در افغانستان حاکم کند.

حجت الاسلام والمسلمین محقق ارزگانی در این مراسم گفت خداوند در قرآن کریم با نزول آیه “واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا” بر وحدت و برادری مسلمین تاکید کرده و در عین حال تفرقه را مذمت نموده است.

وی با تاکید بر وحدت اقوام و مذاهب افغانستان افزود تفرقه در حالی که دشمن به هر شکل وارد خانه های ما شده است حرام است و وحدت و هماهنگی از ضروریات زمان است.

وی با اشاره به جهاد مردم افغانستان اضافه کرد وحدت و برادری بین تمام اقوام و رهبران ما بود که توانستیم ابر قدرت زمان شوروی را از خاک خود بیرون کنیم و جز با سلاح وحدت و رهبری و همچنین ایثار و شهادت افغانستان نمی توانست در برابر دشمنان ایستادگی کند.

حجت الاسلام محقق ارزگانی در ادامه گفت: همانطور که پیروزی با سلاح های وحدت، رهبری و شهادت بدست آمد، حفظ آن نیز نیازمند اینهاست و اگر ما امروز شاهد پیشرفت نسبی افغانستان هستیم به برکت خون همین شهداست و شهدا جز در مسیر وحدت حرکت نمی کردند.

محقق ارزگانی با تاکید بر هوشیاری جوانان گفت: این قشر عظیم و آینده سازان افغانستان باید مواظب خدعه های دشمن خصوصا در مورد حذف رهبران خود باشند. دشمنان می خواهند رهبران ملت ما را حذف و خود زمام امور را بدست گیرند.

وی افزود : حرکات استکبار جهانی توسط تکفیری ها در افغانستان پیاده می شود و پیوسته در تلاشند تا بین شیعه و سنی به نحوی از انحاء تفرقه و کدورت بیندازند و مردم ما باید هوشیار باشند.

Author

About Author