مذاکرات مستقیم هیات اعزامی افغانستان با طالبان، در اسلام آباد

مقام ها در ارگ ریاست جمهوری افغانستان تایید کرده اند که یک هیات چهارنفری از افغانستان برای آغاز مذاکرات مستقیم با نمایندگان گروه طالبان عازم اسلام آباد پاکستان شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است امشب مذاکرات مستقیم میان نمایندگان حکومت افغانستان و طالبان در اسلام آباد پاکستان برگزار شود و این مذاکرات برای یک روز دیگه ادامه خواهد یافت.

ظفر هاشمی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در گفت وگو با بی بی سی برگزاری این مذاکرات در پاکستان را تایید کرده است.

آقای هاشمی گفته است که در گفت‌وگوهای اسلام آباد، چهار نفر از افغانستان و سه نفر به نمایندگی از گروه طالبان شرکت خواهند داشت.

گفته شده است که حکمت خلیل کرزی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان و حاجی دین محمد از اعضای شورای عالی صلح در ترکیب هیات افغانستان هستند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان به بی‌بی‌سی در کابل گفته است که در حال حاضر موضوع دیدار نمایندگان این گروه با هیات شورای عالی صلح را نمی‌تواند تایید کند.

این نخستین بار است که دولت افغانستان رسما از اعزام هیاتی برای مذاکره مستقیم با نمایندگانی از طالبان خبر می‌دهد.

پیش از این نیز نمایندگانی از دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر با شماری از اعضای شورای عالی صلح و برخی چهره‌های سیاسی و فعالان مدنی در قطر، ناروژ و امارات متحده عربی دیدار کرده بودند اما هم گروه طالبان و هم دولت افغانستان گفته بودند که این دیدارها رسمی نیست.

Author

About Author