فروپاشی وسیع تروریست ها در سوریه

12746577_558355964325585_1187628392_n

با گذشت دو هفته از آزادسازی شهرهای نبل و الزهراء در حومه ی شمالی حلب، پیامدهای میدانی آن همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش عربی سوریه و هم پیمانان آن با آزادسازی شهرهای تل رفعت، رتیان و حردتنین توانست راه مواصلاتی ترکیه-حلب مسلحین را به طور کامل مسدود نماید.

با ایجاد کمربند امنیتی توسط ارتش عربی سوریه، نیروهای تحت فرماندهی اتاق مشترک فتح حلب، جبهه النصره و انصار الشریعه، اتواستراد (اتوبان) اعزاز-حلب را به عنوان خط امدادی خود با ترکیه از دست داده اند که باعث فروپاشی وسیع گروه های مسلح جنایتکار در جبهه ی شمالی حلب شده است.

پس از تلاش نا موفق گروه های مسلح برای ائتلاف با سازمان تروریستی داعش، فرار مسلحین از مناطق تحت کنترول آنان و بی اعتمادی مردم سوریه به گروه های مسلح، بستر مردمی برای حضور مسلحین در حلب به تمامی از میان رفته است.

این در حالی است که در برخی مناطق تحت تصرف گروه های تروریستی، اقدامات جنایتکارانه ی مسلحین، اهالی این شهرها را به برافراشتن پرچم سوریه و اعلام وفاداری به ارتش عربی سوریه سوق داده است.

به دنبال شکست های پی در پی مسلحین در مناطق استراتژیکی همچون جبهه ی شمالی حلب، کشته شدن شخصیت های بارز در میان فرماندهان تروریست ها و درگیری داخلی گروه های مسلح، ترکیه، سعودی، قطر و ایالات متحده که حامیان اصلی معارضه ی مسلح در سوریه به شمار می آیند ، سعی در برقراری مذاکرات صلح میان دولت و مسلحین داشته اند.

Author

About Author