فراغت ۴۵ تن از استادان اناث دانشگاه هرات از کورس‎های آموزشی رانندگی

۴۵ تن از کارمندان و استادان اناث دانشگاه هرات کورس‎های آموزش رانندگی را بعد از یک ماه به موفقیت به پایان رساندند.

این کورس آموزشی به همکاری مدیریت ترافیک و دانشگاه هرات به مدت ۳۰ الی ۴۰ روز برای ۴۵ تن از کارمندان و استادان زن در دانشگاه هرات به صورت عملی و تیوری برگزار گردیده بود که بعد از اخذ امتحان عملی با حضور مدیریت ترافیک ولایت هرات به موفقیت به اتمام رسید.

در این مورد مدیر ترافیک ولایت هرات به خبرگزاری خاورمیانه چنین گفت “ما این کورس‌های آموزشی را برای کارمندان و استادان زن که در بخش رانندگی مشکل داشتند و یا آگاهی نداشتند برگزار کردیم تا آنان با قوانین ترافیکی آشنا شوند”.

او رانندگی را حق مسلم زنان دانسته تاکید کرد که زنان همانند مردان حق دارند که رانندگی کنند.

در همین حال فرزانه کاکر یک تن از شرکت کنندگان در این کورس آموزشی آن را یک فرصت طلایی دانست که برای زنان و کارمندان دانشگاه هرات مهیا شده است که ما می‌توانیم برای ساختار شکنی از این فرصت استفاده نماییم.

بهاره یکی دیگر از اشتراک کنندگان در این کورس می گوید: این کورس آموزشی برای حل مشکلات رانندگی فرصت خوبی بود که توانسته است هشتاد فیصد مشکلات ما را در بخش رانندگی و قوانین ترافیکی حل نماید.

فریده که از سپری نمودن موفقیت آمیز کورس‌های آموزشی عملی و تیوری رانندگی خرسند به نظر می‌رسد بنابر محدویت‌های که از سوی خانواده و جامعه آن را تهدید می‌کند به رانندگی ادامه نمی‌دهد اما سایر زنان را تشویق می‌کند که در شغل‌های متفاوت رو بیاورند و سهم بگیرند.

این در حالی است که بنابر گفته‌های مدیر ترافیک هرات با وجودیکه تعداد زیاد زنان لیسانس می‌گیرند اما تعداد محدودی از آنان رانندگی می‌نمایند.

unnamed

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *