فاز جدید هشدار رهبرکوریای شمالی به کوریای جنوبی و امریکا

n00058835-bکیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی ضمن استقبال از آزمایش موفقیت آمیز یک فروند موشک زیردریایی کشورش، به کوریای جنوبی و امریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر کوریای شمالی گفته است که پیونگ یانگ قادر است تا هر زمان اراده کند، به سئول پایتخت کوریای جنوبی و امریکا حمله کند.

آزمایش موشک بالستیک کوریای شمالی که روز شنبه انجام شده، نگرانی ها در خصوص آمادگی این کشور برای پنجمین آزمایش هسته ای را نیز افزایش داده است.

این در شرایطی است که وزیر خارجه کوریای شمالی اعلام کرده است که «پیونگ یانگ» کوریای شمالی حاضر است آزمایش های هسته ای خود را متوقف کند، اگر امریکا و کوریای جنوبی نیز مانورهای نظامی مشترک را متوقف نمایند.

امریکا و انگلیس انجام آزمایش موشک بالستیک کوریای شمالی را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه های شورای امنیت ارزیابی می کنند.

واشنگتن و لندن از کوریای شمالی خواسته اند تا از هر اقدامی که منجر به تشدید بی ثباتی و تنش در منطقه شود، خودداری کنند.

خبرگزاری رسمی کوریای شمالی اعلام کرده است که آزمایش موشک بالستیک زیردریایی شخصا زیر نظر کیم جونگ اون انجام شده است.

رهبر کوریای شمالی گفته است که کشورش اکنون قادر است تا کوریای جنوبی و امپریالیست های امریکایی را هدف قرار دهد.

مون سانگ گیون سخنگوی وزارت دفاع کوریای جنوبی نیز اعلام کرده است که به نظر می رسد کوریای شمالی قادر خواهد بود تا تسلیحات بالستیک را طی ۳ تا ۴ سال آینده مستقر کند.

کوریای شمالی تلاش زیادی کرده است تا به توانایی موشک های دوربرد که قابلیت حمل کلاهک هسته ای داشته باشد، دست پیدا کند.

این کشور اخیرا چهارمین آزمایش هسته ای خود را انجام داده و یک ماهواره را با استفاده از موشک بالستیک به فضا پرتاب کرده است.

به‌ رغم آنکه کوریای شمالی به پیشرفت‌هایش در زمینه برنامه موشکی بالستیک خود می‌بالد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این کشور تا ساخت موشک بالستیک قاره‌ پیما که بتواند تهدیدی برای امریکا باشد یک دهه یا شاید زمان بیشتری فاصله دارد.

Author

About Author