عطامحمد نور: ائتلاف ما دوامدار است و از هم نمی پاشد

عطا محمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان امروز یکشنبه (۲۵ سرطان) در یک نشست خبری در شهر مزار شریف ولایت بلخ گفت: ائتلاف ما دوامدار است و از هم نمی پاشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آقای نور ضمن تاکید بر ایجاد شورای ائتلاف برای نجات افغانستان گفت: ما تصمیم خود را بعد از رای زنی با دیگر ائتلاف ها نهایی می کنیم.

وی خاطر نشان کرد که ما از راه معقول و فعالیت های بزرگ مدنی با تشکیل ائتلاف نجات افغانستان میخواهیم به حق خود برسیم.

عطا محمد نور خاطرنشان کرد که به هیچ کشوری وابسته نیست و اگر حکومت اصلاح نشود و دوستان بین المللی ما طرف واقع شوند، ما از کمک هر کشوری استفاده خواهیم کرد.

والی در واکنش به سخنان رییس جمهورغنی گفت که ثبت کردن دارایی ها مهم نیست، بلکه شفافیت در قرارداد های میلیون دالری مهم است و دزد هم کسانی هستند که کمیته تدارکات در اختیار شان می باشد.

آقای نور با اشاره به پرونده جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری گفت: پرونده جنرال صاحب دوستم سیاسی است.

همچنین عطا محمد نور رئیس اجرایی جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش تندی خطاب به داکتر “عبدالله عبدالله ” رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی تاکید کرد که شما که از خون مردم دفاع کرده نمی توانید، شرم است که به خاطر معاش دالری در قصر سپیدار حضور دارید.

گفتنی است شورای ائتلاف نجات افغانستان اخیرا میان محمد محقق، عطامحمد نور، جنرال عبدالرشید دوستم و صلاح الدین ربانی در کشور ترکیه ایجاد شد اما تا کنون به طور رسمی در داخل افغانستان اعلام موحودیت نکرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *