عربستان خرابی می‌کند، سازمان ملل گدایی؛ سرنوشت مردم یمن چه خواهد شد

سازمان ملل متحد با توجه به خسارات و تلفات سرسام آور در پی تجاوز عربستان سعودی به یمن تصمیم به جمع آوری کمک برای این کشور گرفت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از المنار، سازمان ملل متحد به منظور کمک فوری به بیش از ۱۳ میلیون یمنی که حدود سه سال با تجاوزات ائتلاف عربی به سرکرگی عربستان سعود و در پی آن با بحران انسانی خطرناکی روبرو هستند، خواستار جمع‌آوری کمک مالی به مبلغ ۲/۹۶ میلیارد دالر در سال ۲۰۱۸ برای این کشور شد.

جیمی مک‌گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اهداکنندگان در سال ۲۰۱۷ از ۲/۳۴  میلیارد دالر که ساکنان فقیر یمن به آن احتیاج دارند حدود ۱/۶ میلیارد دالر را برای کمک به این کشور اهدا کرده‌اند.

در گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی وابسته به سازمان ملل آورده شده، حدود ۲۲/۲ میلیون یمنی نیاز به کمک دارند.

به موجب این گزارش، خطر وقوع گرسنگی رو به افزایش است به طوریکه ۸/۴ میلیون تن در معرض خطر گرسنگی در مقابل ۶/۸ میلیون تن در ۲۰۱۷ هستند و این ارقام شامل بیش از نیمی از ولایت‌های این کشور می‌شود از جمله آنها ۷۲ منطقه از مجموع ۹۴ منطقه است که بیشتر در معرض گرسنگی قرار دارند.

این در حالی است که ائتلاف عربی امروز (دوشنبه) مدعی شد، ۱/۵ میلیارد دالر به عنوان کمک انسانی جدید به یمن می‌دهد، به طوریکه این کمک تقدیم دولت عبد منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن می‌شود نه مردم یمن.

با این حال باید منتظر بود که سرنوشت مردم یمن چه خواهد شد؟ آیا عربستان سعودی و به‌ ویژه ایالات‌متحده آمریکا، وضعیت را برای ایجاد پایه‌ای جهت دستیابی به حل سیاسی موضوع یمن و خارج ساختن پادشاهی سعودی از  فشار درگیری‌های موجود، خواهند پذیرفت؟

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *