عراقی ها خواستار خروج فوری امریکایی ها از این کشور شد

uuuهمزمان در ادامه واکنش‌های عراقی‌ها به حضور نیروهای امریکایی در این کشور، «عصائب اهل الحق» از واشنگتن خواست که فورا نیروهای خود را از عراق خارج کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  گردانهای «عصائب اهل الحق» تاکید کردند که دولت امریکا باید فورا نیروهای خود را از عراق خارج کند.

این در حالیست که یکشنبه شب (دیشب) ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای امریکایی اعلام کرد که ۲۱۷ نیروی رزمی از واحد ۲۶ تفنگداران دریایی وارد عراق شده‌اند.

ارتش امریکا همچنین اعلام کرده که این نیروها به ولایت های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار اعزام می‌شوند.

این اقدام امریکا با مخالفت جریان‌ها و نیروهای عراقی مواجه شد تا جایی که گردان‌های «حزب الله» عراق تأکید کردند که امریکا نیروهای خود را برای حمایت از داعش وارد این کشور کرده است.

این گردان‌ها گزارش داد: اشغالگری امریکا را شکست دادیم، امروز در برابر آنها مقاومت خواهیم کرد و امکانات ما دو چندان شده است.

در ادامه مخالفت‌ها با اقدام جدید امریکا در عراق، گردان‌های «عصائب اهل الحق» هم به شدت مخالفت خود را با این مساله اعلام و بر لزوم خروج نیروهای امریکایی از عراق تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عصائب اهل الحق هشدار داده اگر دولت امریکا نیروهای خودش را فورا خارج نکند، ما با آنها به عنوان نیروهای اشغالگر مقابله خواهیم کرد.

گردان‌های عصائب اهل الحق مدعی شدند که نیروهای اشغالگر، به بهانه جنگ با داعش که موجود دست ساخته خودشان است، تلاش مشکوک تازه‌ای برای احیای حضورشان در عراق براه انداخته‌اند.

Author

About Author