آمار پناهجویان در یونان از مرز۵۰ هزار نفر گذشت

مهااداره رسیدگی به بحران در یونان در تازه ترین مورد اعلام کرد که آمار پناهجویان در این کشور از مرز پنجا هزار نفر گذشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، باوجود خطر برگشتاندن دوباره پناهجویان از یونان به ترکیه، هنوزهم شمار زیادی تلاش می کنند خود را به یونان برسانند.

با این حال اداره رسیدگی به بحران در یونان رقم دقیق پناهجویان در این کشور را ۵۰ هزار و ۴۱۱ تن اعلام کرده است و بنابراین تنها در منظقه مرزی ایدومینی حداقل ۱۲ هزار پناهجو به سر می برند و یکشنبه شب ۱۶۶۲ پناهجو از سواحل ترکیه وارد جزایر یونان گردیدند.

همچنین گارد ساحلی یونان حدود ۱۰۰ نفر را که در آب های بحیره اژه با مشکل روبرو شده بودند، نجات داده است.

بر اساس معلومات اداره امور مهاجرت در یونان، از جمع مهاجران تازه وارد ۸۳۰ تن در جزیره خیوس و ۶۹۷ تن دیگر در جزیره لیسبوس رسیده اند.

براساس آمار رسمی، روز یکشنبه ۸۷۵ پناهجو و روز شنبه نزدیک به ۱۵۰۰ پناهجوی جدید وارد جزایر یونان شده اند.

این پناهجویان امیدوار بودند که در آخرین لحظات قبل از اجرایی شدن توافقات جدید، بتوانند به شمال اروپا به سفر شان ادامه دهند.

جورجیوس کریتسیس، مسئول امور پناهجویان در یونان توقف ادامه سفر پناهجویان را یک “مشکل عینی” عنوان نموده و همزمان در قبال واکنش های اتحادیه اروپا و ترکیه با انامیدی ابراز نظر کرده است.

او در ادامه گفته است که کمک های وعده داده شده دیگر کشورهای اروپایی تا حال به یونان نرسیده است.

توافقنامه اتحادیه اروپا و ترکیه که در ساعات اولیه روز یکشنبه به اجرا درآمد، تصریح می کند که ترکیه باید پناهجویانی را که عازم یونان هستند متوقف سازد. در عین زمان مهاجران تازه وارد قرار است به ترکیه بازگشت داده شده و در بدل هر پناهجوی بازگشت داده شده، یک پناهجوی سوریه در اتحادیه اروپا پذیرفته شود.

حکومت آلمان از این توافق با ترکیه یکبار دیگر دفاع کرده و خواستار صبر و شکیبایی در اجرای این توافقنامه گردیده است.

گفتنی است که از مسیر ترکیه و بعداً از طریق یونان و بالقان ۸۵۰ هزار پناهجو در سال گذشته به شمال غرب اروپا آمده بودند و در حال حاضر حدود سه میلیون پناهجو که شمار زیادی از آنها می خواهند به اروپا بروند، در ترکیه وجود دارند.

Author

About Author