عدم مشارکت الجزایر با عربستان در جنگ علیه کشورهای اسلامی

12834599_1045419518852501_937985675_nدفتر ریاست جمهوری الجزایر با انتشار گزارشی، براساس پیش‌نویس اصلاحات قانون اساسی این کشور، مشارکت ارتش الجزایر در هرگونه عملیات نظامی خارج از مرزهایش ممنوع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بنابر ماده۲۶ این قانون، الجزایر وارد جنگ برای زیر پا گذاشتن حاکمیت قانونی ملت‌های دیگر و آزادی آنها نمی‌شود و تمام تلاش خود را برای حل اختلافات بین‌المللی از طریق راه‌های مسالمت آمیز بکار می‌گیرد.

طبق اعلام احمد اویحیی، رئیس دفتر ریاست جمهوری، به ‌زودی این طرح به شورای قانون‌ گذاری ارائه می‌شود و این شورا نظر خود را درباره شیوه بررسی متن پیش‌نویس و تصویب آن از سوی پارلمان اعلام می‌کند. پیش نویس اصلاح قانون اساسی الجزایر، راه را بر روی هرگونه درخواست کشورهای خارجی یا طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای پیوستن ارتش الجزایر به نیروهای نظامی برای زیر پا گذاشتن حاکمیت کشورهای دیگر می بندد.

لازم به ذکر است با وجود سفر “عادل الجبیر” وزیر خارجه سعودی به الجزایر، علاوه براینکه رییس جمهور الجزایر وی را به حضور نپذیرفت،‌ این کشور دعوت عربستان مبنی بر پیوستن به ائتلاف ضد تروریسم را هم رد کرد.

Author

About Author