عبدالله : چیزی‌که مانند زهر به سلامت کشورمان مضر تمام می‌شود، مسایلی تفرقه‌انگیز است

رییس اجراییه کشور داکتر عبدالله عبدالله در نشست امروز دوشنبه (۲۰قوس) شورای وزیران در مورد سخنان دیروز گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی واکنش نشان داد.

داکترعبدالله عبدالله گفت که «چیزی‌که مانند زهر به سلامت کشورمان مضر تمام می‌شود، مسایلی تفرقه‌انگیز است! اگر این تفرقۀ قومی باشد، اگر این تفرقۀ مذهبی باشد؛ هیچ‌کدام از این‌ها به‌نفع افغانستان نیست و فقط دست دشمنان کشور را قوی می‌سازد.»

رییس اجراییه افزود: «عنوان کردن مسایل قومی، ولایتی را برعلیه ولایت دیگری تحریک کردن، هیچ‌کدامش هیچ‌کسی را به‌هیچ هدفی سالم و مثبت نمی‌رساند. امیدوارم که سیاسیون کشور با درک مسؤولیت دینی و مسؤولیت ملی خود، در این قسمت همیشه متوجه باشند.»

گلبدین حکمتیار، روز گذشته در ولایت خوست گفت که به برخی از ولایت‌های جنوب‌شرقی در مقایسه با ولایت‌های پنجشیر، بامیان و دایکندی سهم کمتری در دولت داده شده‌است.

حکمتیار، از آنچه «جزیره‎های مستقل قدرت» در کشور یاد کرد نیز به‌شدت انتقاد کرد و گفت که این جزیره‎ها باید از بین بروند.

حکمتیار اظهار داشت: «ما امروز جزایر مستقل قدرت در کشور داریم؛ در ریاست‌ها و ولایت‌ها هرکسی‌که آمده‌است، آن‌جا برای خودش یک جزیرۀ قدرت ساخته‌است و این وضعیت باید خاتمه یابد.»

این در حالیست که حکمتیار چندی قبل گفته بود که  جنگ افغانستان جنگ تروریزم نه بل جنگ دو قوم است، که این حرف‌های حکمتیار واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و چندی قبل گفته که این سخنانم تحریف شده است.

همچنان عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان نیز بدون این‌که از کسی نام بگیرد گفت که سیاست‌مداران ما در سخنان شان، منافع ملی کشور در نظر بگیرد و کلمه‌های را بیان ننماید که باعث ایجاد تنش‌های قومی در داخل کشور گردد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *