عبدالله: مسوول بحران در کشور، «دولت ساز» است

رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» می گوید که روند بازشماری آرا بحران ساز است و مسوول این بحران نیز تیم حاکم در ارگ است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، داکتر عبدالله عبدالله در نشست اعتراضی امروز (۱۹عقرب) با شماری از هوادارانش در کابل؛ خواهان متوقف شدن روند باز شماری آرا شد.

وی اظهار داشت که در غیاب ناظرین ستاد انتخاباتی «ثبات و همگرایی» روند بازشماری آرا مشروعیت ندارد.

داکتر عبدالله تاکید کرد «تیم ما در مورد آرای مورد مناقشه آماده بحث است و باید روند باز شماری آرا متوقف شود».

به اعتقاد رئیس اجرائیه، تیم ثبات و همگرایی در صدد بحران انتخاباتی نبوده؛ اما تلاش دارد سلامت پروسه انتخابات را حفظ کرده و آن را از بحران نجات بدهد.

بر اساس معلومات وی، در کل ۳۰۰ هزار رای مورد اختلاف است؛ تا زمانی که سرنوشت بیش از ۱۳۷ هزار رای بایومتریک که هنوز نامعلوم است و همچنان آرای ۲۴۲۳ محل رای که بدون بایومتریک است روشن نشود؛ تیم ثبات و همگرایی از روند بازشماری نظارت نخواهد کرد.

داکتر عبدالله با تاکید بر دفاع از آرای پاک مردم اظهار داشت «در گذشته مصلحت کردیم؛ اما تاوان آن را مردم افغانستان داد؛ دیگر سازشی در کار نیست این بار مصالح و منافع علیای کشور ایجاب می‌ کند که آرای پاک مردم دفاع صورت بگیرد و به کرسی بنشیند».

رهبر دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی تاکید کرد که طرفدار بحران انتخاباتی نیست؛ اما اگر انتخابات به بحران سوق داده شود مسوولیت آن به دوش تیم رقیب شان (دولت ساز) خواهد بود.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که دیروز روند بازشماری آرا از سوی کمیسیون مستقل انتخابات آغاز شده است؛ اما دسته های انتخاباتی داکتر عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل این روند را تحریم کردند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *