عبدالله در راس یک هئیت عالی رتبه دولتی عازم تاجیکستان شد

دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در رأس یک هیئت عالیرتبه  دولتی عازم تاجیکستان شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس اجرایی به دعوت “امام علی رحمان” رییس جمهور تاجیکستان عصر امروز یکشنبه طی یک سفر رسمی دو روزه عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان شد.

در این سفر دو روزه، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان با رییس جمهور و صدر اعظم تاجیکستان  دیدار و در مورد گسترش و تحکیم روابط سیاسی٬ اقتصادی٬ فرهنگی٬ مبارزه با تروریسم و تهدیدهای امنیتی مشترک و مبارزه با مواد مخدر، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

همچنین در این سفر در باره تمدید خط انتقال برق از کشورهای آسیای میانه به آسیای جنوبی و ایران از طریق افغانستان٬ اعمار خط آهن میان کشورهای منطقه٬ موافقتنامه سه جانبه تجارتی و ترانزیتی پاکستان٬ افغانستان و تاجیکستان و گسترش همکاری های منطقه ای بحث و تبادل نظر خواهد شد.

توقع می رود در جریان این سفر رسمی چندین موافقتنامه همکاری میان افغانستان و تاجیکستان در عرصه های مختلف به امضا برسد.

همچنان رییس اجرایی در کنفرانس بین المللی ” آب برای حیات ” که در شهر دوشنبه به اشتراک دبیر کل سازمان ملل متحد٬ مقام ها و نمایندگان بیش از صد کشور جهان برگزاری می گردد اشتراک و سخنرانی می کند.

گفتنی است که رییس اجرایی را در این سفر، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، محمود صیقل مشاور ارشد و نماینده خاص رییس اجرایی، دگرجنرال محمد ظاهر اغبر مشاور امنیتی رییس اجرایی، معاونین وزارت تجارت و صنایع٬ فواید عامه٬ معادن و پطرولیم و دکتر مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجراییه و شماری دیگر از مقام های دولتی همراهی می نمایند.

Author

About Author