یک دادستان محلی در قندوز کشته شد

مقامات محلی ولایت قندوز در شمال شرق افغانستان اعلام کردند که یک دادستان امنیت عامه به دلیل انفجار مین کارگذاری شده در موتر

مقامات محلی ولایت قندوز در شمال شرق افغانستان اعلام کردند که یک دادستان امنیت عامه به دلیل انفجار مین کارگذاری شده در موتر هنگامی که عازم سرکاربود کشته و فرزندش نیز در این حادثه زخمی شده ‌است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید سرور حسینی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت قندوز می گوید که بمب در موتر حامل عبدالعلیم، دادستان امنیت عامه کار گذاری شده بود.

آقای حسینی می گوید که در این انفجار که حوالی ساعت ده صبح امروز در ناحیه سوم شهر قندوز رخ داد، یک پسر آقای عبدالعلیم نیز زخمی شده است.

به گفته حسینی، براثر شدت انفجار، موتر حامل این دادستان آتش گرفت.

تا هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته اما شدت حمله طالبان به کارمندان قضایی در کابل و سایر ولایات شدت یافته است.

حدود ده روز پیش، مردان مسلح به خانه سید محمد خان، دادستان تحقیق ولسوالی اشکمش ولایت تخار حمله کرده و این دادستان همراه با پسرش را کشتند.

در سه ماه گذشته، به شمول کابل که چندین حمله انتحاری علیه کارمندان قضایی صورت گرفت، ولایات، ننگرهار، جوزجان، پکتیا و بلخ نیز شاهد حملات فزاینده علیه این کارمندان بود.

 

Author

About Author