طی سال ۲۰۱۴، بیش ۷۶ هزار نفر در سوریه کشته شده اند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در سال ۲۰۱۴ بیش از ۷۶ هزار نفر در جریان جنگ داخلی در این کشور کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سال ۲۰۱۴ خونین ترین سال برای غیرنظامیان در سوریه و عراق بوده و چنانچه گفته می شود که ۱۵ هزار و ۵۳۸ نفر نیز در عراق کشته شده‌اند.

نهاد ناظر بر حقوق بشر در سوریه روز پنج شنبه اعلام کرد که ۱۷ هزار و ۷۹۰ شهروند غیرنظامی از جمله سه هزار و ۵۰۱ کودک در میان کشته شده‌های سوریه قرار دارند.

براساس این گزارش، ۱۵ هزار نیروی شورشی و نزدیک به ۱۷ هزار عضو گروه‌های شورشی شامل جبهه النصره وابسته به القاعده و گروه داعش از جمله کشته شده ها طی سال ۲۰۱۴ در سوریه هستند.

همچنین در این گزارش گفته شده که ۲۲ هزار و ۶۲۷ نفر از نیروی حکومت بشار اسد، رئیس جمهورکنونی سوریه کشته شده اند.

طی سال ۲۰۱۳ رقم قربانیان جنگ داخلی سوریه ۷۳ هزار و ۴۴۷ نفر، سال قبل از آن ۴۹ هزار و ۲۹۴ نفر و در سال ۲۰۱۱ حدود هفت هزار و ۸۴۱ نفر بوده است.

طی چهار سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار شهروند سوری در جنگ داخلی این کشور کشته شده‌اند.

همین گونه خبرگزاری فرانسه در گزارشی جداگانه ای نوشت که طی سال ۲۰۱۴ همچنین ۱۵ هزار و ۵۳۸ نفر در عراق کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش دولت عراق، این میزان تلفات انسانی از سال ۲۰۰۷ بی‌سابقه بوده و این آمار توسط وزارت دفاع، صحت عامه و وزارت داخله عراق تهیه شده است.

طی سال ۲۰۱۳، شمار قربانیان خشونت‌های داخلی در عراق شش هزار و ۵۲۲ نفر بود، برنا براین شمار قربانیان سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل آن بیش از دو برابر افزایش یافته است که علت آن اشغال سریع بخش‌های وسیعی از عراق توسط گروه داعش در تابستان گذشته بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *