طی چهار ماه اخیر، ۱۰۰۰ کودک در یمن کشته و زخمی شده اند

A boy sits at the site of an air strike at a residential area near Sanaa Airportصندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد که با افزایش تلفات کودکان در یمن، روزانه ۸ کودک یمنی در نتیجه جنگ و درگیری ها کشته می شوند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آمارها نشان می دهد که در چهار ماه گذشته که یمن درگیر جنگ بوده است، حدود ۴۰۰ کودک در این کشور کشته و ۶۰۰ کودک نیز زخمی شده اند.

جولین هارنیس، نماینده یونیسف در یمن، گفته است که کودکان در یمن به وسیله بمب و گلوله و یا در اثر بیماری و سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند.

بنا به گزارش صندوق کودکان ملل متحد، خدمات بهداشتی در یمن مختل شده است، سطح سوء تغذیه کودکان بالاست و عده زیادی از کودکان نیز در جنگ ها به کار گرفته می شوند.

گزارش سازمان ملل نشان می دهد در سراسر کشور یمن، حدود ۱۰ میلیون کودک – ۸۰ درصد از جمعیت زیر ۱۸ سال کشور – نیاز به کمک های انسان دوستانه فوری دارند و بیش از ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک نیز مجبور به ترک خانه های خودشان شده اند.

گفتنی است؛ نیروهای یونیسف در یمن برای پاسخ به نیازهای حیاتی کودکان با ارائه آب سالم و درمان برخی بیماری ها مانند سوء تغذیه، اسهال، سرخک و ذات الریه فعال هستند.

همچنین یونیسف در شش ماه گذشته، آژانس حمایت روانی را برای کمک به بیش از ۱۵۰ هزار کودک به منظور آموزش در مورد مقابله با وحشت از جنگ ایجاد کرده است و به ۲۸۰ هزار کودک نیز آموزش داده شده که چگونه از آسیب ناشی از مهمات منفجر نشده در امان باشند.

گفتنی است؛ یونیسف اعلام کرده است تاکنون، تنها ۱۶ درصد از بودجه ۱۸۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دالری لازم برای اقدامات بشردوستانه در یمن تأمین شده است.

Author

About Author