انگلیس و فرانسه درتلاش مهار کردن بحران مهاجرت

انگلیس و فرانسه امروز (پنج‌شنبه) توافق‌ نامه‌ای را امضا کردند که هدف آن کاهش بحران مهاجران در شهر مرزی کاله است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با وجود آنکه انگلیس و فرانسه پیش از این تلاش کرده بودند با تشکیل جبهه‌ای مشترک این بحران را مهار کنند، این مساله موجب برهم زدن روابط میان دو کشور شده بود.

خبرگزاری فرانسه نوشت که سیاسیون انگلیس از فرانسه به دلیل عدم قابلیت در حفظ امنیت انتقاد کردند و پاریس هم به لندن به دلیل آسان گرفتن به مهاجران برای کار در انگلیس انتقاد داشت.

توافق امروز، در شهر مرزی کاله با حضور «ترزا می» وزیر کشور انگلیس و همتای فرانسوی وی «برنارد کازنوو» صورت گرفت و این توافق نامه بر حفظ امنیت منطقه متمرکز است.

در بخشی از این توافق طرفین موافقت کردند تا نیروهای پولیس انگلیس برای مقابله با گروه‌های مجرم که قاچاق مهاجران را هدایت می‌کنند، به کاله فرستاده شوند.

انگلیس تا کنون مبلغ ۲۲ میلیون پوند برای افزایش امنیت در مرز کاله اختصاص داده است و «دیوید کامرون» نخست وزیر این کشور نسبت به اختصاص مبالغ بالاتر وعده داده بود.

«ترزا می» وزیر کشور انگلیس و «برنارد کازنوو» وزیر کشور فرانسه چندی پیش در یادداشت مشترکی برای روزنامه انگلیسی تلگراف خواهان کمک همه کشورهای اروپایی و آفریقایی برای حل فوری مشکل مهاجران حاضر در مرز دو کشور شدند.

در طول ماه‌های اخیر هجوم مهاجران غیرقانونی به سوی انگلیس از مرز فرانسه به مشکلی برای دو کشور تبدیل شده تا جایی که سران دو کشور برای یافتن راه حل چندین بار به گفت‌وگو نشستند. «تونل کانال» شهر کاله فرانسه را به شهر کنت انگلیس وصل می‌کند که تونلی ۵۰.۵ کیلومتری است و زیر بستر دریای مانش حفر شده است.

این تونل دارای دو خط ریلی و یک تونل جانبی برای خودروهاست که عمدتا محل آمد و شد کامیون‌های باربری از اروپا به انگلیس و به عکس است. در طول ماه‌های اخیر مهاجران بسیاری از خاورمیانه و آفریقا سعی در ورود به انگلیس از طریق تونل کانال داشته و تا کنون ۱۰ مهاجر به دلیل برخورد قطار یا خودروهای عبوری در کانال جان خود را از دست دادند.

Author

About Author