نماد سایت خبر گزاری خاور میانه

طرفداران دو نامزد علاقمند ایجاد حکومت وحدت ملی نیستند

سفیر امریکا در کابل می گوید که در میان تیم‌های انتخاباتی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله افرادی هستند که علاقه‌مندی به ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان نداشته و همکاری‌های مشترک دو نامزد را نیز به دیده شک می‌نگرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جیمز کانینگهام گفت: افرادی که به ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان باور ندارند باید بدانند که اکثر افغان‌ها و جامعه جهانی به ایجاد چنین حکومتی در این کشور، خوشبین هستند.

به عقیده کانینگهام، بسیاری از مردم بر این باور هستند که به وجود آوردن اصل همکاری در اداره و دولت ناممکن است، من باور دارم که بعضی از این مردم در هر دو تیم انتخاباتی نیز حضور دارند و فکر می‌کنند که این نه تنها ناممکن است بلکه آن را بعیدتر از آن می‌دانند که در موردش فکر شود.

سفیر امریکا در کابل اظهار داشت: من در جواب این افراد می‌گویم که باید در این مقطع مهم تاریخی درباره آرزوهای اکثریت افغان‌ها و متحدین جهانی آن‌ها عمیقاً فکر شود.

کانینگهام همچنین از دو نامزد انتخابات افغانستان خواست به توافقات‌شان در باره ایجاد حکومت وحدت ملی متعهد باقی بمانند.

وی تأکید کرد: باید روند بررسی و بازشماری آرای دور دوم انتخابات افغانستان هر چه زودتر خاتمه یافته و تا پایان ماه جاری میلادی مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید افغانستان انجام شود.

سفیر امریکا در کابل اعلام کرد: رئیس‌جمهور جدید افغانستان باید در نشست سران ناتو که در اوایل ماه سپتامبر در “ولز” برگزار می‌شود، شرکت کند.

 

Author

خروج از نسخه موبایل