طرفداران دو نامزد علاقمند ایجاد حکومت وحدت ملی نیستند

سفیر امریکا در کابل می گوید که در میان تیم‌های انتخاباتی اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله افرادی هستند که علاقه‌مندی به ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان نداشته و همکاری‌های مشترک دو نامزد را نیز به دیده شک می‌نگرند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جیمز کانینگهام گفت: افرادی که به ایجاد حکومت وحدت ملی در افغانستان باور ندارند باید بدانند که اکثر افغان‌ها و جامعه جهانی به ایجاد چنین حکومتی در این کشور، خوشبین هستند.

به عقیده کانینگهام، بسیاری از مردم بر این باور هستند که به وجود آوردن اصل همکاری در اداره و دولت ناممکن است، من باور دارم که بعضی از این مردم در هر دو تیم انتخاباتی نیز حضور دارند و فکر می‌کنند که این نه تنها ناممکن است بلکه آن را بعیدتر از آن می‌دانند که در موردش فکر شود.

سفیر امریکا در کابل اظهار داشت: من در جواب این افراد می‌گویم که باید در این مقطع مهم تاریخی درباره آرزوهای اکثریت افغان‌ها و متحدین جهانی آن‌ها عمیقاً فکر شود.

کانینگهام همچنین از دو نامزد انتخابات افغانستان خواست به توافقات‌شان در باره ایجاد حکومت وحدت ملی متعهد باقی بمانند.

وی تأکید کرد: باید روند بررسی و بازشماری آرای دور دوم انتخابات افغانستان هر چه زودتر خاتمه یافته و تا پایان ماه جاری میلادی مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید افغانستان انجام شود.

سفیر امریکا در کابل اعلام کرد: رئیس‌جمهور جدید افغانستان باید در نشست سران ناتو که در اوایل ماه سپتامبر در “ولز” برگزار می‌شود، شرکت کند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *