طالبان یک موتر باربری را در پلخمری به آتش کشیدند

طالبان مسلح یک عراده موتر باربری که محموله مواد غذایی را از بندر حیرتان به کابل انتقال می‌داد، در منطقه کیله‌گی ولسوالی دوشی در مسیر شاهراه کابل – شمال به آتش کشیدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در حالی این اتفاق رخ می‌دهد که روز پنجشنبه هفته گذشته نیز دو عراده تانکر تیل شخصی در مسیر شاهراه پلخمری – مزارشریف در منطقه چشمه‌شیر از سوی طالبان مسلح به آتش کشیده شده بود.

جاوید راننده موتری که امروز (۲۵سرطان) به آتش کشیده شده، می‌گوید، چهار تفنگ‌دار که لباس شخصی بر تن داشتند موتر وی را متوقف نموده و از وی خواستند که موترش را در یک سرک فرعی به قریه انتقال دهد؛ اما نسبت خراب بودن این سرک فرعی و متوقف شدن واسطه‌اش، این افراد با دو فیر مرمی راکت، موترش را به آتش کشیدند.

جاوید می‌گوید، در موترش مواد غذایی از قبیل شیر و آب‌میوه بارگیری شده بود که در این رویداد تمامی این اموال از بین رفته و حدود یک‌صد هزار دالر امریکایی برایش خساره وارد شده است.

پس از به آتش کشیده شدن این موتر، نیروهای امنیتی با طالبان مسلح درگیر شدند که مدتی شاهراه بروی ترافیک مسدود شده بود؛ اما پس از رسیدن نظامیان بیشتر و متواری شدن طالبان مسلح، شاهراه بار دیگر بروی ترافیک باز گردید.

در عین حال در اثر انفجار یک ماین کنار جاده‌ای در منطقه حسین‌خیل شهر پلخمری، دست‌کم ۳ سرباز امنیتی جراحت برداشتند.

شاهدان عینی می‌گویند، این ماین پیش از چاشت امروز (۲۵سرطان) یک عراده موتر نیروهای امنیتی را هدف قرار داد.

این وضعیت باعث نگرانی‌های مسافران و باشنده‌گان ولایت بغلان شده و از حکومت می‌خواهند که در تأمین امنیت شاهراه اقدامات عملی نماید.

حضور طالبان مسلح در نزدیکی شاهراه‌هایی که از ولایت بغلان عبور کرده است؛ یکی از عمده‌ترین نگرانی‌ها بشمار می‌رود و پیش از این چندین بار این شاهراه‌ها به علت درگیری بروی مسافران بسته شده است.

محراب‌الدین ابراهیمی ـ خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *