طالبان پاکستانی به کمک طالبان افغانی شتافتند

یک عضوی شورای ولایتی غزنی میگوید که شام روزگذشته بیش از ۶۵۰ طالب پاکستانی از طریق ولایت زابل وارد این ولایت شده با گروه های تروریستی طالبان افغانی یکجا به مبارزه علیه نیروهای دولتی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، فاطمه رحیمی عضوی شورای ولایتی ولایت غزنی گفته است شام روزگذشته شنبه ۲۰ اسد به تعداد ۷۰۰ طالب پاکستانی که حملات تروریستی را در مدارس پاکستان آموزش دیده اند از مسیر ولایت زابل وارد شهر غزنی شده اند.

به گفته خانم رحیمی این طالبان تازه نفس پاکستانی که در مدارس پاکسان آموزش دیده اند با وارد شدن به ولایت غزنی بر ساختمان قوماندانی امنیه این ولایت حمله نموده آنرا تحت تصرف خود در آوردند ضمن این با آمدن این تروریستان درگیری ها درولایت غزنی شدت گرفته است.

او افزود در حال حاضر تمام نقاط ولایت غزنی در تصرف گروه های تروریستی طالبان قرار دارد و نیروهای امنیتی با ایجاد پایگاه در خارج از شهر غزنی هیچ عملیاتی برای پسگیری این ولایت راه اندازی نکرده اند.

خانم رحیمی علاوه کرد اگر حکومت مرکزی به زود ترین فرصت در این خصوص اقدام نکند باشندگان این ولایت که با کمبود غذا مواجه اند از گرسنگی تلف خواهند شد.

او ادامه داد  گروه های تروریستی طالبان ساختمان ریاست ترافیک، ترانسپورت و کمیسیون انتخابات را به آتش کشیده اند و اگر دولت به این مسله توجه جدی نکند وبرای سرکوب و عقب رانی این تروریستان عملیات های اساسی را راه اندازی نکند فاجعه کندز دوباره تکرار خواهد شد.

این در حالی است که جنگ در ولایت غزنی روز از جمعه ۱۹ اسد بدین سو آغاز شده است که در جریان یک شبانه روز اکثریت مناطق این ولایت به دست طالبان سقوط کرده و در درگیری ها میان دو طرف شماری زیاد از نیروهای امنیتی ما کشته و زخمی شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *