طالبان تمدید محدودیت بر پنج عضو ارشدش را در قطر رد کرد

گروه طالبان به نشر اعلامیه ای تمدید محدودیت بر پنج تن از رهبران این گروه را که سال گذشته از زندان گوانتانامو آزاد و به قطر انتقال یافتند

گروه طالبان به نشر اعلامیه ای تمدید محدودیت بر پنج تن از رهبران این گروه را که سال گذشته از زندان گوانتانامو آزاد و به قطر انتقال یافتند را رد میکنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، طالبان می‌گویند رهبران امارت اسلامی که یک سال قبل در بدل اسیر امریکایی از زندان گوانتانامو آزاد شده بودند، طبق توافق‌نامه در اول ماه جون مدت اقامت یک‌ساله‌شان در قطر تکمیل گردیده‌ است.

طالبان از تمام طرف‌ها در تطبیق توافقی که در خصوص آزادی این افراد از گونتانامو و حضورشان در قطر همکاری کردند تشکر می‌کنند و می‌گویند که افرادشان بر اساس توافق‌نامه آزاد اند و هرجایی بخواهند رفته می‌توانند.

در اعلامیۀ طالبان آمده‌ است که تمدید محدودیت بر پنج رهبرشان حقیقت ندارد و آنان پس از این ایجاد هرگونه شرط را توسط ایالات متحدۀ امریکا خلاف توافق‌نامه و اصول بین‌المللی می‌دانند.

این در حالی‌ست که مقام‌های امریکایی در هفتۀ جاری از تمدید محدودیت رفت و آمد بر رهبران طالبان توسط حکومت قطر خبر دادند.

خیرالله خیرخواه، ملا محمد فضل، ملا نورالله نوری، عبدالحق وثیق و محمد نبی عمری پنج عضو ارشد گروه طالبان اند که چندسال پیش پس از بازداشت در افغانستان، به زندان گونتانامو برده شدند.

این افراد یک سال پیش در بدل آزادی باو برگدال، سرباز اسیر امریکایی در نزد گروه طالبان از گوانتانامو آزاد و در قطر با محدودیت رفت و آمد زیر نظارت قرار گرفتند.

Author

About Author