ضمانت بانکی نامزدان با آرای کم، پس داده نمی شود

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید ضمانت بانکی آن عده از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که کمتر از ۱۰درصد آرا به دست آورده اند، دوباره به خودشان پس داده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نتایج ابتدایی انتخابات ششم میزان روز گذشته از سوی کمیسیون مستقل انتخابات اعلام شد و در بین مجموع نامزدان، ۱۲ تن آنها کمتر از ۱۰درصد آرا با کسب کردند.

در قانون انتخابات آمده است: «کاندید ریاست جمهوری مبلغ یک میلیون افغانی «ضمانت» ارایه کند. این مبلغ در صورت برنده شدن یا کسب حداقل ۱۰ فی‌صد آرای قانونی استعمال شده در دور اول انتخابات به کاندید اعاده می ‌گردد.»

حال و بر اساس اعلام نتایج ابتدایی، ۱۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری به شمول گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل، کمتر از ۱۰ درصد آرا را به دست آورده‌ اند.

مسوولان کمیسیون انتخابات می گویند که ضمانت بانکی این نامزدان برایشان مسترد نمی شود.

گلبدین حکمتیار، رحمت‌ الله نبیل، فرامرز تمنا، سید نورالله جلیلی، عبدالطیف پدرام، عنایت ‌الله حفیظ، حکیم تورسن، احمدولی مسعود، شهاب حکیمی، غلام فاروق نجرابی و نوررحمان لیوال از جمله نامزدانی هستند که از ضمانت بانکی محروم می شوند.

گفتنی است که جمع ‌آوری ۱۰۰ هزار تذکره تابعیت و تحویلی مبلغ یک میلیون افغانی به عنوان ضمانت از جمله شرایط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *