ضرب الاجل چهار روزه پاکستان برای مهاجران افغانستان در تورخم

12969402_1157111624354756_95593392_nپاکستان از تمام مهاجران افغانستان در شهر مرزی تورخم خواسته است تا حداکثر در چهار روز این شهر را ترک کنند و به کشور خود باز گردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دولت پاکستان اعلام کرده است که در صورت عدم توجه مهاجران به این مهلت، با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

در همین رابطه، نمایندگان دولت فدرال پاکستان در تورخم، از تمام شهروندان پاکستانی این شهر خواسته تا قبل از فرارسیدن این ضرب الاجل چهار روزه، تمام کرایه نشینان افغانستان را از خانه هایشان بیرون کنند.

هنوز دلیل مشخصی برای این اقدام ضربتی از سوی پاکستان اعلام نشده؛ اما به نظر می رسد این اقدام، بخشی از برنامه پاکستان برای تشدید کنترول مرزهایش با افغانستان است.

در چند ماه اخیر دولت پاکستان بارها تلاش کرده است تا مانع از رفت و آمدهای غیرقانونی در مرز تورخم شود.

این سختگیری های پاکستان بعد از آن صورت می گیرد که حملات تروریستی چند ماه اخیر در ایالت خیبرپشتونخواه از جمله حمله مرگبار به دانشگاه باچاخان در زمستان گذشته که بیش از ۲۰ کشته برجا گذاشت، حمله به بس حامل کارمندان دولت در شهر پیشاور و انفجار انتحاری در شهر چارسده رخداده است.

در برخی از این حملات، دستگاه های امنیتی پاکستان مدعی شدند که عوامل این حملات با نقاطی در داخل خاک افغانستان در تماس بوده اند.

 

Author

About Author