صلح با صلح، جنگ با جنگ

D1A7595E-6C49-4F97-9522-7CD9E1C4A962_w900_r1_sحکومت وحدت ملی با تاکید بر اینکه گفتگوهای صلح راه ابتدایی برای رسیدن به صلح است؛ اما این روند تغییر کرده و پاسخ جنگ شورشیان طالب با جنگ داده می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سخنگویان ریاست جمهوری، ریاست اجرائیه، شورای امنیت ملی و اداره ارگان های محل امروز (۲ثور) در یک نشست خبری مشترک در کابل اشتراک کردند.

جاوید فیصل، معاون سخنگوی ریاست اجراییه در مورد حمله روز سه شنبه کابل اظهار داشت که این حمله شورشیان طالب پاسخی به پیام صلح دولت بوده است.

به گفته وی، بعد از این به جنگ شورشیان با جنگ پاسخ داده می شود.

در عین حال تواب غورځنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی اظهار داشت که ریاست جمهوری به تمام نیروهای امنیتی دستور داده تا پس از این به هیچ تروریستی رحم نکنند.

به گفته وی، پیش از این اولویت دولت گفتگو و مذاکره برای پایان جنگ بود؛ اما با ادامه حملات تروریستی، تصمیم گرفته شده تا تمامی آنان سرکوب شوند.

بر اساس اظهارات منبع، پس از این، جنگ و حفاظت از جان و مال مردم در اولویت کاری دولت افغانستان قرار دارد.

از سویی هم، دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز اظهار داشت که دور چهارم مذاکرات صلح مبنی بر این بود که در صورت عدم حاضر شدن گروه های مخالف به گفتگو با برخورد نظامی روبرو خواهند شد.

وی اظهار داشت که پاکستان نیز باید متعهد باشد که مراکز شورشیانی که حاضر به گفتگو نیستند را هدف قرار دهد.

در دور چهارم مذاکرت چهارجانبه که برای تعیین نقشه راه برگزار شده بود، توافق شده بود که افغانستان با گروه‌های مخالف مسلح به صورت مستقیم مذاکره کنند.

این در حالی است که شورشیان طالب با آغاز سال جدید خورشیدی، با اعلام آغاز عملیات بهاری تحت نام «عمری» به درخواست های دولت پاسخ دادند.

Author

About Author