شمار قربانیان زینبیه دمشق به ۱۰۰ تن رسید

7630B5BC-002A-4EBC-A3FE-AA820606735F_w640_r1_s_cx0_cy6_cw0انفجارهای تروریستی در منطقه زینبیه سوریه ۱۰۰ کشته و ده ها زخمی به جا گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تروریست های تکفیری که در روزهای اخیر شکست های سنگینی در جبهه های نبرد متحمل می شوند، روز یکشنبه با سه انفجار انتحاری منطقه زینبیه دمشق را هدف حمله قرار دادند که ۱۰۰ تن را به کام مرگ و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

انفجارهای انتحاری سه گانه حدود ساعت ۳:۱۶ دقیقه به وقت محلی سوریه روز یکشنبه، در منتهی الیه خیابان التین در غرب حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) رخ داد.

به گفته اهالی محل، ابتدا یک موتر بمب گذاری شده در بازار میوه منفجر شد و سپس دو عامل انتحاری که یکی از آنها زن بود، پس از تجمع اهالی خود را منفجر کردند.

گروه داعش مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت تا با ایجاد رعب و وحشت میان مردم بتواند افکار عمومی را از شکست های خود در جبهه های مختلف نبرد در سوریه به ویژه در شرق ولایت حلب منحرف کند.

طبق این گزارش، والی ریف دمشق در این باره گفت عملیات انتحاری در یک منطقه مسکونی و در بازار این محل، یک اقدام تروریستی بزدلانه است.

حسین خلوف با اشاره به اینک بیشتر قربانیان زنان و کودگان بودند، گفت براساس آمار اولیه تعداد قربانیان این انفجارها به بیش از پنجاه نفر رسید، همچنین تعداد زخمیها ۱۳۰ نفر گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد، تروریست ها با هدف قراردادن مردم بی گناه تنها درصدد تحت الشعاع قراردادن شکست های خود در میادین نبرد هستند.

با این حال شاهدان عینی و برخی امدادگران که در محل انفجار حضور داشتند، تاکید کردند تعداد شهدا حداقل به صد تن رسیده و ده ها نفر از اهالی هم زخمی شده اند.

Author

About Author