شش عضو رهبری القاعده در هلمند کشته شدند

در عملیات قطعات خاص نیروهای امنیت ملی در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند، شش عضو رهبری گروه القاعده کشته شده و و شماری نیز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه امروز (۲میزان) ریاست امنیت ملی، این عملیات بالای قرارگاه اعضای القاعده و طالبان راه اندازی شده بود.

در خبرنامه آمده است که اعضای کشته شده القاعده که در محل مشهور به فدایی هستند،‌ باشندگاه وزیرستان، ‌چمن و پشاور پاکستان میباشند.

امنیت ملی می گوید «تروریستان که از بین برده شده اند: ریحان؛ مسئول ارتباطات میان عاصم عمر (رهبر القاعده شبه قاره هند)‌ و ایمن الظواهری، فیضانی؛ مسئول القاعده در ولایت هلمند و مسئول ساخت و ساز مواد انفجاری و موتربم، مدنی؛ معاون مسئول ولایت هلمند، قریشی؛ دستیار مدنی، ساحل و کرامت می باشند.»

به نقل از خبرنامه، هفده عضو دیگر طالبان به شمول حاجی محمود، مسوول نظامی طالبان برای ولسوالی نورزاد که با اعضای القاعده می جنگیدند نیز در این عملیات کشته شدند.

در بخش دیگر خبرنامه آمده است که نیروهای خاص افغان در جریان عملیات ۱۴ تروریست را دستگیر، یک ثوب واسکت انتحاری،‌  یک عراده موترسایکل،‌ بم های دستی و سایر ماین های ساخت دست، سلاح های خفیفه و ۲۵ قاب دوربین شب به دست آورده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *