شرایط جنگ در افغانستان بحرانی می شود

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه امریکاسخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا هشدار داده است در صورتی که گروه شورشیان طالب در گفتگوهای صلح حاضر نشوند، شرایط جنگ در افغانستان بحرانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه امریکا امروز سه شنبه (۱۸ حوت) اعلام کرد که در صورت عدم گفتگو با طالبان نیروهای ناتو و افغانستانی خود را برای مقابله با شرایط بحرانی آماده کنند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا هشدار داده در صورتی که مذاکرات با طالبان به زودی شروع نشود شرایط در افغانستان بحرانی خواهد شد و نیروهای ناتو مستقر در افغانستان با نیروهای این کشور برای مقابله با شرایط بحرانی آماده شوند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر فرصت خوبی برای برقراری امنیت پایدار و بلندمدت در افغانستان فراهم شده است.

به گفته وی، امریکا و پاکستان برای انجام مذاکرات صلح در افغانستان همسو و هم فکر هستند و «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز با انجام مذاکرات صلح موافقت دارد، پاکستان و افغانستان باید با همکاری هم روند مذاکرات صلح را در افغانستان پیش ببرند.

وی در ادامه تصریح کرده است که فرمانده کل ارتش امریکا در مورد افزایش نیروهای ارتش در افغانستان تصمیم گیری می کند و «باراک اوباما» رئیس جمهور امریکا با افزایش نیروهای ارتش در افغانستان تا تعداد ۹۸۰۰ نفر موافقت نموده است.

او با اشاره به مذاکرات استراتژیک امریکا و پاکستان که اخیراً در واشنگتن برگزار شد افزود: پاکستان از متحدان ما در منطقه بشمار می رود و ما حمایت خود را از اسلام آباد ادامه خواهیم داد.

در مذاکرات استراتژیک واشنگتن موضوعات مهمی از جمله امنیت و اقتصاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این مذاکرات مسئله افغانستان و برقراری امنیت پایدار در منطقه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است که ششمین دور از مذاکرات استراتژیک امریکا و پاکستان چندی قبل با مشارکت «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان و «جان کری» وزیر امور خارجه امریکا در واشنگتن برگزار شد.

Author

About Author