شاهراه کندز – تخار در پی حمله طالبان مسدود است

در پی حمله طالبان مسلح بالای ولسوالی خان‌آباد ولایت کندز، شاهراه کندز – تخار بروی مسافران مسدود است و درگیری میان این گروه و نیروهای امنیتی در صد متری مرکز ولسوالی به شدت ادامه دارد.

صفی‌الله امیری عضو شورای ولایتی کندز در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه گفت، صبح امروز (۳۱سرطان) در پی حمله طالبان مسلح بالای ولسوالی خان‌آباد، بار دیگر درگیری‌ها شدت یافته و ادامه دارد.

امیری افزود که درگیری در بندر «شورآب» به یک‌صد متری مرکز ولسوالی خان‌آباد رسیده است.

به گفته وی، شاهراه کندز – تخار و مسیر ولسوالی علی‌آباد – خان‌آباد بروی ترافیک مسدود است.

در عین حال، محفوظ الله اکبری، سخنگوی پولیس زون ۸۰۸ سپین‌زر آغاز حملات دوباره طالبان مسلح بالای ولسوالی خان‌آباد در منطقه «شورآب» را تائید می‌کند؛ اما می‌گوید که حملات این گروه در پی مقاومت نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

اکبری مسدود بودن شاهراه کندز – تخار بروی ترافیک را نیز تائید کرده و می‌گوید عملیات پاک‌سازی در منطقه «خواجه‌پسته» و «عکس‌داوود» ادامه دارد.

از سوی دیگر دفتر مطبوعاتی فرقه بیست پامیر با ارسال خبرنامه‌ای می‌گوید که در ادامه عملیات نیروهای امنیتی، صبح روز گذشته در ساحات عکس داوود، بندر شورآب، قریه چهارتوت و ملاغلام، ۷ طالب مسلح بشمول قاری وهاب ولسوال نام‌نهاد این گروه برای ولسوالی بنگی تخار و مولوی عزیز سرگروپ آنان کشته شده و ۱۱ تن دیگر جراحت برداشته‌اند.

تا کنون طالبان مسلح در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *