سردی هوا جان ۷ کودک منطقه تِبر ولسوالی سانچارک را گرفت

۷ کودکی که از کاروان فراریان منطقه تِبر ولسوالی سانچارک ولایت سرپل جدا مانده بودند، امشب در یکی از باغ های این منطقه در اثر سردی هوا جان باخته اند.

حاجی خلیل‌الله عزیزی باشنده منطقه تِبر و عضوی دوره پیش شورای ولایتی سرپل، به خبرگزاری خاورمیانه گفت، ۷ کودکی که از والدین شان جدا مانده بودند امشب در یکی از باغ های این منطقه در اثر سردی هوا جان باخته اند.

وی گفت، والدین این کودکان از سراسیمه‌گی نتوانستند آنان را با خود ببرند.

همچنان وی در حالی‍که می‌گریست می‌گوید، آمار تلفات افراد ملکی در اثر تیر اندازی سلاح های سنگین دو طرف به بیش از ۴۰ کشته و زخمی رسیده است.

به گفته او در پی شلک سلاح های سنگین ده ها منزل مسکونی نیز ویران گردیده است.

در عین حال محمدنور رحمانی ریس شورای ولایتی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه گفت، آمار کشته شده گان افراد ملکی تا روز گذشته (جمعه) ۱۰ تن بود؛ اما او می‌گوید، کشته و زخمی شده ها بیش از ۵۰ فرد ملکی استند.

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در پی ۲۴ ساعت گذشته در ولسوالی سانچارک در اثر درگیری ها ۴ فرد ملکی بشمول زنان و کودکان کشته و ۶ فرد ملکی زخمی شده اند.

به گفته او هنوز درگیری ها در منطقه تِبر ادامه دارد.

منطقه تِبر ولسوالی سانچارک سه روز پیش به دست گروه طالبان مسلح سقوط کرد و به گفته منابع از آن زمان تا کنون جنگ در آن منطقه جریان دارد و بیشتر مردمان ملکی در پی شلیک سلاح های سنگین از راه دور توسط نیروهای امنیتی آسیب دیده اند.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *