سربازان اردوی ملی در هلمند ناپدید شدند

51_1398214796با توجه به اینکه شماری از رسانه ها از تسلیم شدن شماری از سربازان اردوی ملی به طالبان خبر داده اند؛ اما مسوولان محلی هلمند ادعا دارند که این سربازان ناپدید شده و یا از سوی طالبان دستگیر شده اند.

عمر ځواک، سخنگوی والی هلمند در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه اظهار داشت که دیروز شماری از رسانه ها از پیوستن ۶۵ تن از سربازان اردوی ملی به طالبان خبر داده اند.

به گفته وی، برای بررسی اوضاع به ولسوالی سنگین رفته اند و معلومات ابتدایی آنها نشان می دهد که ۴۰ تن از سربازان اردوی ملی قرارگاه خود را به مقصد قرارگاه دیگر ترک کرده اند و ۲۵ تن دیگر آنها نیز ناپدید شده اند.

ځواک اظهار داشت که تا هنوز از سرنوشت این سربازان معلومات در دست نیست؛ اما گفته می شود که این سربازان به طالبان تسلیم نشده و از سوی آنها دستگیر شده اند.

وی بار دیگر تاکید کرد که پیوستن این سربازان به طالبان دقیق نبوده و قضیه تحت بررسی جدی قرار دارد.

از سوی دیگر، منبع اظهار داشت که در حال حاضر درگیری و عملیات در ولسوالیهای مارجه، سنگین، نادعلی و بخش هایی از منطقه باباحاجی جریان دارد.

سخنگوی والی هلمند هرچند وارد شدن تلفات بر دو طرف در این درگیریها را تائید می کند؛ اما آمار دقیق در این رابطه ارائه نکرد.

این در حالی است که مقام های امنیتی ولایت هلمند اظهار داشته اند که طالبان در شماری از ساحات ولسوالیهای تحت درگیری، ماین گذاری کرده و عملیات آنها را با کندی روبرو ساخته است.

Author

About Author