زنان ایزدی برای فرار از تجاوز داعش دست به خودکشی میزنند

سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که اقدام گروه تروریستی داعش در بردگی گرفتن جنسی زنان و دختران ایزدی باعث شده است که آنها دست به خودکشی بزنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، پیکارجویان تکفیری ضمن تصرف شهر سنجار را در اوایل ماه اگوست، صدها تن از ساکنان این منطقه را کشتند و صدها تن از زنان و دختران ایزدی را ربوده و به بردگی گرفتند.

دوناتلا رُوِرا، مشاور ارشد عفو بین الملل در پاسخگویی به امور بحرانی بعد از گفتگو با ۴۰ دختر ایزدی که از دست داعش گریخته بودند، گفت: زندگی صدها زن و دختر ایزدی به واسطه وحشت ناشی از خشونت‌های جنسی و بردگی جنسی در دوره اسارت داعش، متلاشی شده است.

وی افزود: بسیاری از کسانی که به عنوان برده جنسی در اسارت به سر برده‌اند، کودک هستند، دخترانی ۱۴، ۱۵ ساله و حتی جوان‌تر.

دوناتلا افزوده: یک دختر جوان به نام جیلان ۱۹ ساله از ترس مورد تجاوز قرار گرفتن خودکشی کرده است. این مطلب را خواهر این دختر بیان کرد.

یکی از زنان ایزادی ربوده شده توسط گروه داعش که بعدا توانست از دست این گروه فرار کند، این حادثه را تایید می کند.

وی گفت: “یک روز، به ما لباس هایی مانند لباس های رقص دادند و از ما خواستند که دوش بگیریم و این لباس ها را به تن کنیم. جیلان در حمام خودکشی کرد”.

این زن افزود: این دختر پس از بریدن رگ دستش، خود را دار زد. او بسیار زیبا بود. فکر می کنم می دانست که با یک مرد به مکان دیگری برده خواهد شد و به همین دلیل، خودش را کشت”.

سازمان عفو بین الملل در گزارش خود آورده است: اکثر کسانی که زنان و دختران را به بردگی جنسی برده اند از عناصر گروه داعش یا برخی طرفداران این گروه بوده اند.

رُوِرا گفت: آثار جسمی و روانی اقدامات خشونت آمیز جنسی که این زنان را ویران کرده است، فاجعه بار است. بسیاری از آنها شکنجه شده اند و مانند برده با آنها رفتار شده است. حتی کسانی که توانسته اند فرار کنند، همچنان از آثار روانی عمیق این امر رنج می برند.

به گفته فعالان کرد ایزدی، سه هزار و ۵۰۰ زن و کودک ایزدی ناپدید شده‌اند. دو هزار مرد ایزدی نیز مفقود شده‌اند که بیم آن می‌رود اکثر آنها اعدام شده باشند.

تروریست‌های داعش کنترل بخش‌های مختلفی از عراق و سوریه را در اختیار دارند و در مناطق تحت کنترل خود مرتکب جنایت‌ علیه بشریت می‌شوند و همه‌ی جوامع و اقلیت‌ها از جمله شیعیان، سنی‌ها، کردها و مسیحیان را می‌کشند.

Author

About Author

1 thought on “زنان ایزدی برای فرار از تجاوز داعش دست به خودکشی میزنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *