رییس ستاد ارتش و رییس استخبارات پاکستان وارد کابل شدند

جنرال راحل شریف، رییس ستاد ارتش و رضوان اختر رییس استخبارات پاکستان روز سه شنبه برای چهارمین بار وارد کابل شدند و با دکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی و محمد اشرف غنی رییس افغانستان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رییس ستاد ارتش پاکستان پس از ایجاد حکومت وحدت ملی این بار چهارم است که وارد کابل شده و در این سفر وی را رضوان اختر رییس استخباراتی “آی اس آی” پاکستان همراهی می‌کند.

آقای شریف در دیدار با رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان بر مبارزه‌ مشترک با شبکه تروریستی و گسترش و بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد تاکید کرد.

به باور شریف “کسانی که حمله‌های تروریستی را به راه می‌اندازند نه تنها دشمن پاکستان بلکه دشمن افغانستان نیز هستند بنا براین ایجاب می‌کند که دو کشور یکجا کار کنیم و در برابر تروریستانها مبارزه مشترک را انجام دهیم.

همچنین دکتر عبدالله عبدالله هراس‌افگنی را یک چالش مشترک فرا راه افغانستان و پاکستان دانست و افزود که مبارزه مشترک با چالش‌های موجود برای هر دو کشور بسیار مهم است.

رییس اجرایی حکومت افزود: “ما باید از فرصت‌های به میان آمده استفاده کنیم، ما باید برای رفاه و خوشبختی کشورهای خود با هراس‌افگنی مبارزه کنیم. زیرا این یک نگرانی برای هر دو کشور است.

همچنین راحیل شریف در دیدار با محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان یک بار دیگر روی تعهد آن کشور در رابطه به تامین صلح درافغانستان تاکید کرد و ازاقدامات آن کشور در این راستا نیز خبر داد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *