روسیه از تمام رقابت‌ های بین المللی ورزشی محروم شد

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام کرد که ورزشکاران روسیه به مدت چهار سال از حضور در همه مسابقات بین المللی از جمله المپیک ۲۰۲۰ توکیو و جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر محروم شدند.

به گزارش بخش ورزش خبرگزاری خاورمیانه، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ امروز (۱۸قوس) اعلام کرد که کشور روسیه برای چهار سال از شرکت در بازی ‌های جهانی المپیک و نیز تمام مسابقات بین المللی محروم شده است.

به این ترتیب هیچ یک از ورزشکاران روسیه نمی توانند در رقابت‌ های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ توکیو، المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین و همچنین جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر اشتراک کنند.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) با اعلام این خبر گفت: «فهرست کامل تحریم ‌های پیشنهاد شده علیه ورزش روسیه از سوی کمیته بازبینی و انطباق، به اتفاق آرا تأیید شد.»

قابل ذکر است که آژانس مبارزه با دوپینگ روسیه به خاطر تغییراتی که در بانک اطلاعات آزمایشگاه مسکو که حاوی نتایج آزمایش نمونه‌ های دوپینگ از ورزشکاران روسی در سال ‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ بود، متهم شده بود و بعد از انتقال در اول جنوری سال روان به «وادا» اختلافات زیادی با نمونه‌ های موجود در آزمایشگاه ‌ها‌ داشت.

مقام های ورزشی روسیه در واکنش به این خبر، تاکید که این تصمیم نهایی نبوده و باید به تائید کمیته اجرایی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ برسد.

با این حال، ورزشکاران روس البته زیر پرچم بی ‌طرف می‌ توانند در مسابقات بین المللی حاضر شوند.

این سنگین ‌ترین مجازات یک کشور از سوی آژانس مبارزه با دوپینگ در تاریخ ورزش جهان است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *