رهبر ایران: اجازه هیچگونه بازرسی از مراکز نظامی داده نمی‌شود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین مورد با اشاره به درخواست مذاکره کنندگان هسته ای مبنی بر بازرسی مراکز نظامی در ایران گفته است: اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ‌یک از مراکز نظامی داده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رهبر جمهوری اسلامی ایران روزچهارشنبه (۳۰ ثور) در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) در تهران شرکت کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نام ملت ایران را در میان ملت‌ها و حتی دولتمردان منصف و مستقل و آزادگان جهان، نامی بلندآوازه و پرافتخار خواندند و تأکید کرد: منزوی کسانی هستند که فقط می‌توانند با زور و دالر، برخی افراد را جذب خود کنند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران، عزت خود را به‌ وسیله اسلام و حرکت و آرمان‌های انقلابی به دست آورده است، به وجود برخی چالش‌ها در مقابل نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: ما از این چالش‌ها هیچ ابا و واهمه‌ای نداریم زیرا وجود چالش نشان‌دهنده تحرک، زنده و فعال بودن، و حرکت رو به رشد است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از این چالش‌ها را زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای دانستند و خاطرنشان کرد: دشمنان، همچنان ملت ایران و مسؤولان را به خوبی نشناخته‌اند که حرف زور می‌زنند زیرا ملت و دولتِ برآمده از این ملت، هیچگاه تسلیم حرف زور نخواهند شد.

ایشان با تأکید بر اینکه هر مقدار در مقابل زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل کوتاه آمده شود، آنها جلوتر خواهند آمد، خاطرنشان کردند: باید در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها، دیواره مستحکمی از عزم و توکل و اقتدار ملی به وجود آید.

رهبر انقلاب یک نمونه از زیاده‌خواهی‌های طرف مقابل در مذاکرات هسته‌ای را، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان و محققان ایرانی بیان کرد و افزود: اجازه هیچگونه بازرسی از هیچ یک از مراکز نظامی و همچنین گفت‌وگو با دانشمندان هسته‌ای و سایر رشته‌های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد: من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.

او با تأکید بر اینکه هیچ ملت و دولت عاقلی اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، گفت: دشمن پررو و وقیح، انتظار دارد که ما اجازه دهیم آنها با دانشمندان و محققان ایران درباره یک پیشرفت اساسیِ بومی و ملی گفت‌وگو کنند اما مطلقاً چنین اجازه‌ای داده نخواهد شد.

رهبر انقلاب جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد که این موضوع را دشمنان نظام اسلامی و همه کسانی که منتظر تصمیم نظام هستند، به روشنی متوجه شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به برخی خبرها مبنی بر تلاش مشترک دشمنان و برخی مسؤولان سفیه منطقه خلیج فارس برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به نزدیکی مرزهای ایران اشاره و تأکید کرد: پاسداران انقلاب اسلامی و همه پاسداران حریم امنیت ملی در نیروهای مسلح هوشیار و بیدارند و اگر شیطنتی صورت بگیرد، واکنش جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.

ایشان با تأکید بر اینکه ملت ایران با امیدواری کامل به حرکت در مسیر افق روشن خود ادامه خواهد داد، خاطرنشان کرد: پیمودن مسیر حرکت به سمت آرمان‌های والا، قطعاً همراه با هزینه‌هایی است و در طول تاریخ نیز ملت‌هایی مدال لیاقت گرفته‌اند که در مقابل چالش‌ها به زانو درنیامدند و در مقابل هرگونه تجاوز سخت و نرم، حصار مستحکم عزم و اقتدار ملی را نشان دادند.

Author

About Author